Alder pa lektions/lagerhast

Sv: Alder pa lektions/lagerhast

Det där tycker jag att är är toppenbra! Man kan lära sig så otroligt mycket av att utbilda en häst om man har kommit till den nivån att man klarar av det. speciellt om man får lite hjälp av en tränare. Däremot tycker jag att det är fel att man går på vanliga ridlektioner och betalar, men så där på egen tid så är det jättebra!

Hej!

Tyvärr är det inte ofta man får rida till hästar utan att betala för det när det gäller ridskola.

Där jag jobbar har det blivit så att personalen på sin veckolektion får rida de som behöver ridas till. Även eleverna i bra grupper tvingas rida på de outbildade eller "dumma" hästarna (dumma inom citationstecken, eftersom de oftast är tokpigga eller har ont och i vilket fall som helst slänger av). Inte så skoj att betala 400 kr för att utbilda en häst i sånt man själv vill lära sej, tycker jag!

/ lavinia

Hej!
Även eleverna i bra grupper tvingas rida på de outbildade eller "dumma" hästarna (dumma inom citationstecken, eftersom de oftast är tokpigga eller har ont och i vilket fall som helst slänger av).

Beter sig hastarna pa det sattet ska man kanske fundera pa om de ar lampliga ridskolehastar?

Jag antar att ni ocksa tanker i de banorna, men kanske lite klumpigt uttryckt?

Beter sig hastarna pa det sattet ska man kanske fundera pa om de ar lampliga ridskolehastar?

Jag antar att ni ocksa tanker i de banorna, men kanske lite klumpigt uttryckt?

Hej!

Ridskolan har varit till försäljning och gamla ägarna har lite "lagt ner" intresset. Vi i personalentycker självklart att de inte är lämpliga hästar, att flera av dom borde säljas eller på annat sätt slippa ridskolan, tyvärr har vi inte kunnat påverka det minsta. Vi hoppas det blir bättre i höst med nya ägare..

Ett av problemen är ju samtidigt att personalen fäst sej vid dessa hästar och inte vill riskera att förlora dom (eller att de avlivas) och därför inte vågar säja sin mening till ägarna..

/Lavinia, som inte skulle vilja betala för att utbilda hästarna, även om hon tycker utbildning av häst är superskoj.. Hur mycket utbildning blir det liksom när man är 10 pers i gruppen?

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 960
Senast: Huggorm
·
Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 158
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 758
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar