Sv: Akvarietråden
Hittade nu att den jag har borde ligga på 6500 K enligt företaget.
Hittade nu att den jag har borde ligga på 6500 K enligt företaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är utfällningar. För att bäst undvika dom så rena flaskor, batterivatten och sen förvara mörkt/kallt. Jag blandar dock min Micro med kranvatten, men har dom sen i kylen, får aldrig utfällningar.anettejt: Ok, men vad är det slemmiga för nåt? ser nasty ut...
Hur myket PMDD kan man ha i? är det rekommenderade lagom? jag har i 30 ml/ v som man ska i mitt 350l, men märker ingen större skillnad....
Kul att höras att man inte är ensam om att försöka rädda dem . Ibland undrar jag om jag är helt tokig i jämförelse mot andra.
Vad gullig din fisk var mot sina bebisar!
Jag är lite kluven till palettbebisarna dock, det är urmysigt att se föräldrarna vaka över dem så intensivt, men jag vet hur svårt det är att bli av med dem sen.. Det brukar ju inte direkt vara någon stor efterfrågan på paletter i butikerna.
Så rent krasst hade det varit enklare att låta dem vara kvar i pumpen (ja jag hade en sådan tanke, men aldrig att jag skulle låta tanken övergå till (icke-)handling)
Finns det någon mer med historier om hur fiskar förvånar en i föräldraskap och intelligens?
När någon utav honorna skulle till att föda så var alltid hanen med och såg till att allt gick bra. Kom det någon annan fisk i närheten av honan så jagade han bort dom. Sen när väl ynglena föddes så var han med alla upp till ytan och såg till så att de kom i säkerhet.
Första gången så var jag påväg att ta bort hanen då jag trodde han skulle äta upp dom, men med lite is i magen (dessa är ju inte kända för att äta upp sina yngel) så såg jag till min förvåning att han begrep att det var hans barn och bara ville ge dom en liten välkomsthälsning och en bra start.
Tyckte det var lite gulligt..
Synd det är vinter annars hade jag kunnat köpa några av dig billigt - men dom lär ju vara för stora att skicka när vintern är över?
Ett bra kelvinvärde för växter ligger mellan 6500-18 000 k.
Sen gillar växter röda och blå pikar. Så det är lite att hålla koll på.