Akvarietråden V

De där är SÅ tjusiga! Och nej, de är inte är tillåtna i Sverige. De kommer från Nordamerika och kan smitta våra inhemska med kräftpest om jag minns rätt. Vill man ha en kräfta är det våra egna som gäller.

Sen norpar de såklart räkor, andra kräftor och fisk (ffa när fiskarna sover). De möblerar gärna om med, rycker upp växter och gräver så jag tänker mig att det blir en stor blå kräfta i ett kar som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Inget går helt säkert med en kräfta tydligen. 😅 Så då var jag inte så ledsen över att man inte fick ha en längre. :p

Blå Gabonräka blir ju stor och fin annars, de är filter-feeders så de är snälla jättar som ser lite ut som en kräfta ändå.
garnelio-garnele-blaue-gabunfaecherhandgarnele-atya-gabonensis_430x430@2x.jpg
Jag hade ju ett tag mina Monster - Macobrachium Rosenbergii
De blir större än den blåa kräftan och tar allt de kan få tag på. Låter dock växter mm vara i fred
Nu har jag några Macobrachium Dayanum, mer lagom size på dem. Och inte lika rovgiriga

Jag hade ju ett tag mina Monster - Macobrachium Rosenbergii
De blir större än den blåa kräftan och tar allt de kan få tag på. Låter dock växter mm vara i fred
Nu har jag några Macobrachium Dayanum, mer lagom size på dem. Och inte lika rovgiriga
Jo, jag tänkte på dem med men de är ju inte snälla och inte lika blå. :p Men vill man ha ngt som beter sig lite mer som en kräfta så är de ju perfekta.

Jag hittade precis ännu ett regnbågsyngel!!! Nu är de FYRA!! :banana: De bor nu i yngelkasse i 125an, för där är det varmast. En bekant som lyckats föda upp gertrudae hade ynglen separat i tre månader innan de fick gå med de vuxna, och så länge känner jag inte för att ha en vattenbytta på skrivbordet :rofl:

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Skrev i en annan tråd om det här men kände att det behövdes en egen tråd. I korta drag har jag hostat i mer eller mindre omfattning...
2
Svar
24
· Visningar
2 299
Senast: Palermo
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
798
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
26
· Visningar
1 086
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka