Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du fler bilder på dina nya honungsgurami? Är det viltvarianten du skaffat nu och haft gula varianten sen innan?@Scandi såg på ett engelskspråkigt forum att någon fått problem med sina CPD. Han hade där fått tipset om att de inte gillar mjukt vatten. När den ändrat till lite hårdare vatten hade den börjat få yngel. Har du flyttat dina till soil efter du skaffade caridina? Om det kan förklara dina problem kanske.
Mina nya honungsgurami är inte lika snyggt gula som mina gamla. De är lite sotiga i färgen. Däremot jätteglad att jag skaffat dem. De har ett mycket intressantare beteende nu när de är fler. Verkare gladare och nöjdare om man får säga så om fiskar Visa bifogad fil 162648
Snygga växter på båda dessa bilder. Vet du vad de heter?
Tack för tips!@Scandi såg på ett engelskspråkigt forum att någon fått problem med sina CPD. Han hade där fått tipset om att de inte gillar mjukt vatten. När den ändrat till lite hårdare vatten hade den börjat få yngel. Har du flyttat dina till soil efter du skaffade caridina? Om det kan förklara dina problem kanske.
Mina nya honungsgurami är inte lika snyggt gula som mina gamla. De är lite sotiga i färgen. Däremot jätteglad att jag skaffat dem. De har ett mycket intressantare beteende nu när de är fler. Verkare gladare och nöjdare om man får säga så om fiskar Visa bifogad fil 162648
De där är SÅ tjusiga! Och nej, de är inte är tillåtna i Sverige. De kommer från Nordamerika och kan smitta våra inhemska med kräftpest om jag minns rätt. Vill man ha en kräfta är det våra egna som gäller.Någon gång när jag känner mig modig så vill jag testa att ha kräftor! Såg precis den här på garnelio och blev överförtjust:
![]()
Tydligen kommer den från samma område som mina regnbågarDet känns som om jag bor i helt fel del av världen. Tänk att kunna snorkla runt och se regnbågsfiskar och färgglada kräftor!
Garnelio beskriver den på ett sätt som får den att låta enkel, men jag misstänker att så inte är fallet. Så, jag ska läsa på så mycket jag kan och se om jag någon gång kan ha råd att våga testa något sånt här.
--------------
Och nu läste jag i en fb-grupp att de nog inte ens är tillåtna att ha i Sverige, och dessutom är duktiga på att rymma. F*n också. Får satsa på coola räkor istället![]()
Den längst ner är en cryptocoryne pink flamingo. Den andra är en bucephalandra, jag TROR det är en bucephalandra Theia. Men helt ärligt kommer det inte bli fel oavsett vilken bucephalandra du satsar på. Jag har nog 7 sorter och alla har ett vackert skimmer i bladen.Snygga växter på båda dessa bilder. Vet du vad de heter?
Jag blir på så bra humör när jag tittar på den här bilden