Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul med en killi-art till! De är så fina!Nu har jag köpt ny hylla för akvarierDet kommer nu bli möjligt med tre hyllplan istället för nuvarande två på ena sidan av min akvariehörna. Två hyllplan kommer ha 54+30L och ett hyllplan kommer troligen ha 3x30L. Lite beroende på vad jag får tag på till sista hyllplanet. 112an ska jag sälja.
Jag har också fått hem black mollys nu som var i behov av nytt akvarium. En stor, fet hona som lär föda en drös yngel när som helst, och ett gäng av hennes yngel i varierande storlek. Totalt var de 12, men en avlivade jag omgående då han var jättekrokig tyvärr. De 11 som är kvar är alla i jättefint hull och ser allmänt välmående ut. Ska bli kul med levandefödare i hemmet igen (och blir de för många kan de alltid flytta ner i 200L med mina guld-killis...)
Sedan kunde jag inte hålla mig från att köpa fisk på jobbet idag. Såklart. Jag tog in lyrstjärtskilli (Aphyosemion australe) senast, just för att jag var nyfiken på dem. En hane verkar ha dött, men kvar var en hane och tre honor, så nu är de här hemma i mitt 30L. De ska få bo större sedan, men jag ville ha dem ensamma först för att se så att de verkligen äter ordentligt osv. De verkar vara lite kinkiga med mat, så jag ska göra ett ordentligt försök att kläcka artemia nu. Är äntligen ledig 5 dagar från och med imorgon, så då har jag gott om tid för diverse akvarieprojekt.
Här är zoopets bild av lyrstjärtskillin. Jag ska försöka fotografera mina i helgen
![]()
Vattnet är så klart att det ser ut som de flyger! Kul med levandefödare! Det är så gulligt med yngel!
Den ser inte ut att må så bra?Visa bifogad fil 162066Min senaste inköpta Betta hane
Blue burd
JodåDen ser inte ut att må så bra?
Jag hade ett stort stim med bara sådana i ett kar för jag tyckte så mkt om dem!Vattnet är så klart att det ser ut som de flyger! Kul med levandefödare! Det är så gulligt med yngel!
Jag är inte så intressant med mitt enda akvarium. Jag ska köpa fiskar i helgen är det tänkt men det blir 4 honungsgurami till, så inget nytt och spännande. Såg den här bilden på Facebook.De träffas av solljus. Jag inser att de inte ser ut så hela tiden. Men jag blev riktigt sugen. De är ju fräcka till tusenVisa bifogad fil 162036
Jag har tittat på dem i affärer men tyckte att de såg sköra ut?Jag hade ett stort stim med bara sådana i ett kar för jag tyckte så mkt om dem!
Det där var ju mycket finare än mitt kort på mina gamla saknade glasmalar men jag hade dem i köket i ngt år där solljuset träffade dem någon timme om dagen. Det blir en så himla fin prisma effekt! Annars är de helt genomskinliga bara vilket också är rätt coolt!
![]()
De är fö typ världens snällaste fisk, blir ca 10 år och är roliga att mata. Väldigt lugna annars. Ganska dyra för stimfisk dock och inte är det någon som lyckats odla dem heller tyvärr, vad jag vet iaf.
Ja, lite sköra är de väl kanske. Jag hade mina i artkar delvis för att jag tyckte andra fiskar störde dem men det är ju många som har dem med sällskap också.Jag har tittat på dem i affärer men tyckte att de såg sköra ut?
Jag fick en gång en Fish rescue av Blinda grott tetror, de var roliga krabater
Ok jag har ju inga rena art karJa, lite sköra är de väl kanske. Jag hade mina i artkar delvis för att jag tyckte andra fiskar störde dem men det är ju många som har dem med sällskap också.
När jag köpte dem tänkte jag ha dem med mina guppy. Det gick inte. Guppysarna trakasserade dem och tuggade på deras spröt så sällskap bör väljas med omsorg och de tål inte sämre vattenkvalitet. Sammetssjukan kan de råka ut för rätt lätt om något felas (de har inga fjäll) men har de det bra så är det en frisk och långlivad fisk.![]()
Waow vilken bild! Då blir det ju verkligen regnbågseffekt! De är fantastiska. Så coola som genomskinliga och söta små spröt på näsanJag hade ett stort stim med bara sådana i ett kar för jag tyckte så mkt om dem!
Det där var ju mycket finare än mitt kort på mina gamla saknade glasmalar men jag hade dem i köket i ngt år där solljuset träffade dem någon timme om dagen. Det blir en så himla fin prisma effekt! Annars är de helt genomskinliga bara vilket också är rätt coolt!
![]()
De är fö typ världens snällaste fisk, blir ca 10 år och är roliga att mata. Väldigt lugna annars. Ganska dyra för stimfisk dock och inte är det någon som lyckats odla dem heller tyvärr, vad jag vet iaf.