Akvarietråden V

Kan konstatera att guld-killis är mer rovfiskar än ytlevande fiskar :p Såg dem inte alls när jag kom hem, för då var de nere bland växterna och försökte fånga räkor. Tur att det "bara" är skräpräkor där, för de lyckas säkert ta någon...

Babyboom på jobbet. Jag tycker de är så söta :heart:
1000077619.webp

Jag har köpt sex guppy-hanar. Har funderat på olika stimfiskar fram och tillbaka men har plats för max 10 så bestämde mig för lite mer variation. De är lite skygga än så länge men den finaste fick jag en bild på.
1000007562.webp

Butiken hade en till och jag funderar på att åka tillbaka och köpa den i morgon. Den är en variant de oftast inte har. En annan kund hade beställt sex stycken men butiken måste köpa minst 10 så nu fanns dessa kvar.

Ett blandat guppyakvarie är bland det finaste och roligaste man kan ha. Jag gillar ju ha honor så att det blir massa söta bäbisar också :heart
Det är just det som är anledningen att jag aldrig kommer att skaffa eller rekommendera någon att skaffa guppy. Det är inte för inte de även går under namnet miljonfisk.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
2
Svar
23
· Visningar
1 251
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka