Akvarietråden V

Schackhanen har bestämt sig för att INTE bli infångad. Fiskskrälle. Har försökt berätta för honom att om han bara kommer ut från sitt gömställe så får han komma till TRE flickvänner och ett dubbelt så stort akvarium fyllt med växter. Men icke. Han gömmer sig duktigt och snart ser jag ingen annan utväg än att plocka ut den stora rot han gömmer sig under. Tur nog så är det åtminstone görbart utan att det blir totalkaos i akvariet, men jag hade såklart gärna låtit bli. Nu ligger håvarna på akvariekanten och så hoppas jag att han kommer fram senare idag. Jäkla skit att jag tappade honom när jag väl fick in honom i håven första försöket.
När jag hade svårfångade fiskar lät jag håven stå kvar i akvariet så de vande sig med att den var där, det blev lättare att fånga dem sedan när de vågade sig fram igen. Håven var ju inte någon inredningsdetalj utan bara tillfälligt när de var hopplösa att fånga.

När jag hade svårfångade fiskar lät jag håven stå kvar i akvariet så de vande sig med att den var där, det blev lättare att fånga dem sedan när de vågade sig fram igen. Håven var ju inte någon inredningsdetalj utan bara tillfälligt när de var hopplösa att fånga.
Jo, det är nog nästa steg att ta till 😅

Ehm. Det hände en sak :rofl:
1000075324.webp

Det som hände var att jag besökte vännen som har 720L. Hon köpte för ett tag sedan en scalare till mig, fast som då fått simma i hennes akvarium med hennes scalare-grupp. Hon tycker egentligen att den är tråkig, men jag blev så förälskad i den i butik så hon tänkte lite: "varför inte?" :heart:

På senaste tid blev det dock bråkigt i scalare-gruppen, och de flesta fick flytta till en annan bekant. Kvar blev "min" scalare och två andra. De två andra har dock blivit ett par nu och lekte första gången för några dagar sedan, och min lilla fina scalare har ensam hållit sig i ett hörn av det stora akvariet.

Eftersom den är liten (än så länge...) och vännen ändå inte är speciellt förtjust i den, så fick den därför flytta hit nu och bo i mitt 200L. Skulle det inte fungera så får den flytta tillbaka, men jag hoppas att det ska gå bra. Den har redan försökt jaga en räka, men med tanke på vilken djungel det är så lär de klara sig rätt bra, och jag ser ingen riktig anledning till varför det inte skulle fungera med de andra fiskarna jag har.

Såhär såg den ut när den fortfarande var i 720L :love:
scalare.webp

Misstänker att det är en hona. Funderar på om hon är en Berit eller om hon ska få ett namn på något helt annat tema :D

Det som hände var att jag besökte vännen som har 720L. Hon köpte för ett tag sedan en scalare till mig, fast som då fått simma i hennes akvarium med hennes scalare-grupp. Hon tycker egentligen att den är tråkig, men jag blev så förälskad i den i butik så hon tänkte lite: "varför inte?" :heart:

På senaste tid blev det dock bråkigt i scalare-gruppen, och de flesta fick flytta till en annan bekant. Kvar blev "min" scalare och två andra. De två andra har dock blivit ett par nu och lekte första gången för några dagar sedan, och min lilla fina scalare har ensam hållit sig i ett hörn av det stora akvariet.

Eftersom den är liten (än så länge...) och vännen ändå inte är speciellt förtjust i den, så fick den därför flytta hit nu och bo i mitt 200L. Skulle det inte fungera så får den flytta tillbaka, men jag hoppas att det ska gå bra. Den har redan försökt jaga en räka, men med tanke på vilken djungel det är så lär de klara sig rätt bra, och jag ser ingen riktig anledning till varför det inte skulle fungera med de andra fiskarna jag har.

Såhär såg den ut när den fortfarande var i 720L :love:
Visa bifogad fil 159927

Misstänker att det är en hona. Funderar på om hon är en Berit eller om hon ska få ett namn på något helt annat tema :D
Har en likadan som jag köpte förra sommaren i Halmstad

Mina palett-yngel blir färre och färre. De var 15-20 stycken när jag först såg dem och nu såg jag bara två. Är väl risk att ingen i denna kullen blir vuxen.
Övriga fiskar är alla växtätare så det är nog något annat som gjort att de inte överlevt.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: MML
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka