Det som hände var att jag besökte vännen som har 720L. Hon köpte för ett tag sedan en scalare till mig, fast som då fått simma i hennes akvarium med hennes scalare-grupp. Hon tycker egentligen att den är tråkig, men jag blev så förälskad i den i butik så hon tänkte lite: "varför inte?"
På senaste tid blev det dock bråkigt i scalare-gruppen, och de flesta fick flytta till en annan bekant. Kvar blev "min" scalare och två andra. De två andra har dock blivit ett par nu och lekte första gången för några dagar sedan, och min lilla fina scalare har ensam hållit sig i ett hörn av det stora akvariet.
Eftersom den är liten (än så länge...) och vännen ändå inte är speciellt förtjust i den, så fick den därför flytta hit nu och bo i mitt 200L. Skulle det inte fungera så får den flytta tillbaka, men jag hoppas att det ska gå bra. Den har redan försökt jaga en räka, men med tanke på vilken djungel det är så lär de klara sig rätt bra, och jag ser ingen riktig anledning till varför det inte skulle fungera med de andra fiskarna jag har.
Såhär såg den ut när den fortfarande var i 720L
Visa bifogad fil 159927
Misstänker att det är en hona. Funderar på om hon är en Berit eller om hon ska få ett namn på något helt annat tema