Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dvärg, jordgubbar och stjärtfläcks rasbororEn till chilli: Visa bifogad fil 149888
Hona överst, mitten lite svårt att se men troligen hane, hane undre bilden. Bukfenan på honor är trekantig, på hanar smala som följer buken.Det ska ju inte vara svårt att de skillnad på honor och hanar hos molly, men jag lyckas inte. Kan ni se? Eller är de kanske för unga?
Visa bifogad fil 149955
Precis som @Mia_R säger jag håller med om att det ser ut som en hona och två hanar.Det ska ju inte vara svårt att de skillnad på honor och hanar hos molly, men jag lyckas inte. Kan ni se? Eller är de kanske för unga?
Visa bifogad fil 149955
Alla ungfödande tandkarpar som platy, molly, svärdbärare ser likadana ut, det går alltid att se på bukfenan vad som är vad.Det ska ju inte vara svårt att de skillnad på honor och hanar hos molly, men jag lyckas inte. Kan ni se? Eller är de kanske för unga?
Visa bifogad fil 149955
Taaack! Ja, jag tror du hade gillat darios också.@Scandi, så otroligt fina bilder! Och du har ju sååå fina räkor och fiskar och.. allt
Måste ha darios någon gång...
Oohh! Killifisk!Idag var jag in i en närliggande djuraffär då jag ändå skulle till butiken bredvid. Hade i princip bestämt mig för att inte köpa något utan bara gå och få lite idéer, och lyckades hålla mig till det också. Tidigare har jag inte varit helt imponerad av butiken, och jag är fortfarande inte förtjust i att de har ballongmolly, men nu höll de på och rengjorde akvarier för fullt och förutom några fiskar som jag vet att det ofta är strul med när man får dem till butik så verkade alla må bra. Det kändes trevligt, och jag var sugen på att köpa de få praecox-regnbågar som de hade inne
De hade tex flera sådana där starkt orangea killifiskar:
Påfågelsgoby, som jag både har svårt för och fascineras av. Det är något med huvudet/ögonen jag inte riktigt gillar.
De hade också afrikansk klätterfisk! Om jag förstått det rätt, en slags gurami, och de är SÅ charmiga när de är små. Men, de blir upp till 15cm och verkar vara lite halvknepiga. Den här var kanske 4cm? Så verkligen pytteliten mot vad den kommer bli.
Sedan fanns de snyggaste tetrorna jag sett: vitfenad rosentetra. Jag är förtjust i rosentetra sen innan, men jag har aldrig sett dem som de här. De här hade fått för sig att simma runt i hög hastighet och verkligen spänna upp fenorna för att imponera på varandra. Vet inte om de precis fått mat eller något, men det var full fart i akvariet. Och alltså, de såg så läckra ut! Den enda jag fick bild på var en lugn hona som bara stod och tittade på spektaklet. Hanarna försökte jag filma, men det går ju inte att lägga in film här på något smidigt sätt...
En riktigt snygg kampfiskhane hade de också, korta fenor, kolsvart kropp och blåglittrande bred rand längs ryggen. Mycket trevlig fisk som jag säkert också köpt om jag haft plats
Och deras moskitorasboror... Herrejösses så små de var! Å andra sidan var deras pygméguramis också pyttesmå, och mosaikguramis... Jag vet att Imazo levererar fiskar när de är väldigt unga och extremt små, men jag hade glömt hur otroligt små de är eftersom vi senaste tiden tagit från Akvarietrivsel till mitt jobb, och därifrån är fiskarna äldre och lite större.
I helgen funderar jag på att åka till akvarielagret och spana...
Hona överst, mitten lite svårt att se men troligen hane, hane undre bilden. Bukfenan på honor är trekantig, på hanar smala som följer buken.
Den i mitten trodde jag var hona, men kanske mest för att den är störst. Ska se om jag kan få en bättre bild med mer utfälld fena. Fenorna är ju nästan genomskinliga där de är vita så kanske luras lite?Precis som @Mia_R säger jag håller med om att det ser ut som en hona och två hanar.