Akvarietråden IV

Min sjuka praecox-hane klarade sig inte :( Jag har tyckt att han verkat bättre och bättre ändå, men nu hittade jag honom liggandes död på botten... Inte många kvar nu känns det som. Men, fortfarande både hanar och honor så om jag har en väldig tur blir de väl fler.
 
6 praecoxar, 2 guppy och 4 pygmégurami i 110L, och ett gäng räkor, högst oklart hur många. Pygméerna har också tuggat på ena guppyns stjärtfena. Så eh, inte helt nöjd med situationen i det akvariet även om alla som lever nu ser pigga och glada ut. Min starka misstanke är att de som dött har haft bukvattensot, och jag har pga praecoxarnas glupskhet och pygméernas långsamma ätande matat en del extra, för att få pygméerna att verkligen äta. Vet inte om det kan ha blivit så mycket att praecoxarna mått dåligt av det? Som jag förstått det ska iaf bukvattensot inte smitta, vilket ju i så fall är positivt.

Tanken iaf är att guppysarna ska flytta till en vän, luminatus får flytta in hos pygméguramis, praecox får flytta till 200L och på sikt ska jag minska ner antalet 54L och skaffa mig ett 125L optiwhite istället. Jag trivs så otroligt bra med mitt 200L optiwhite att jag gärna vill ha fler i samma stuk.
 
Liten babulti på stor amano: :heart
01.babaulti knasfia236.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 263
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 573
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 771
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
75 033
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp