Ingen aning, min är i plast Någon här tog den för en lotus tror jag?De där stora röda bladen, vad heter den växten? Jag har börjat se den mer och mer och är lite sugen på att ha den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning, min är i plast Någon här tog den för en lotus tror jag?De där stora röda bladen, vad heter den växten? Jag har börjat se den mer och mer och är lite sugen på att ha den
Är det inte näckros det ska föreställa?De där stora röda bladen, vad heter den växten? Jag har börjat se den mer och mer och är lite sugen på att ha den
Ingen aning, min är i plast Någon här tog den för en lotus tror jag?
Tack! De kallas "Red Root Floaters" (Phyllanthus fluitans) de är inte så ljuskrävande faktiskt, iom att de flyter får de massa ljus ändå, men de behöver väldigt låga nitrat-värden för att bli så röda.Jättehärliga bilder, drömskt var rätt ord. Som något ur en annan värld. Vad är det för flytväxter du har? Ljuskrävande?
Du behöver absolut inte avliva ynglena, varenda guppuy har redan en massa inavel bakom sig så är de bara friska och krya så kan du med gott samvete sälja de du inte vill behålla sen!JAG HAR YNGEL HEMMA
Och nu vet jag inte vad jag ska göra.
Grejen är, det är guppy-yngel som ploppat ut. Kvinnan jag fick honorna från gav bort dem för att göra plats åt nya fiskar hemma, undvika mer inavel osv. Hon sa att det fanns en risk att honorna var dräktiga. I så fall är det en bror som är pappa till ynglen och hon rådde mig pga det att avliva ynglen pga hög inavel osv.
Jag vet inte hur mycket inavel som är bakom. Men om jag låter ynglen vara kvar och de växer upp och blir till synes välmående guppys, kan det då vara ok att ge bort dem till någon annan? Hanar och honor separat då så att de i sin tur inte parar sig med varandra.
Senare när honorna ska få umgås med min fina hane, då ska jag ju försöka ha kvar yngel osv. Men nu... Jag vet inte. Jag kommer nog inte göra något särskilt för att rädda dem, tror jag? Men de är så söta! Minst tre är de, och helt omöjliga att fånga bra på bild. Gissar på att honan släppt fler och att några redan är uppätna, någon kanske gömmer sig bland växter osv...
Visa bifogad fil 138899
Ja det är det jag tänker... Nu vet jag inte hur inaveln ser ut bakom honorna, men det borde ju inte vara värre än många andra (mest för att det nog inte går...). Just nu är de raka och fina i kropparna och i full färd att leta mat.Du behöver absolut inte avliva ynglena, varenda guppuy har redan en massa inavel bakom sig så är de bara friska och krya så kan du med gott samvete sälja de du inte vill behålla sen!
Så fint! Som ett litet paradis...En sak jag uppskattar mest med akvarium är att det är så.. levande. Aldrig samma, ständig förändring.
Så glad att jag tagit bilder regelbundet.
I ingen specifik ordning
Wow. Bara wow.En sak jag uppskattar mest med akvarium är att det är så.. levande. Aldrig samma, ständig förändring.
Så glad att jag tagit bilder regelbundet.
I ingen specifik ordning
Så söta!Lyckades få till en bild på de två som mest verkar hålla ihop Jag försökte mala lite flingfoder extra noga mellan mina fingrar och pressade sedan ner i vattnet så att det skulle sjunka snabbare och komma ner till ynglen innan de vuxna hann äta allt. Jag har bäbisfiskmat också, men funderar nu på att göra i ordning ett akvarium som yngelakvarium, fånga upp de små och mata där på ett mer lämpligt sätt.
Runda magar har de iaf nu så något har de fått i sig!
Visa bifogad fil 138909
Ja snäckor har verkligen stora personligheter på något sätt? Tyvärr ska jag lämna bort Snixten, det är inte rätt att hålla hen i så felaktiga parametrar. Nu pallar jag bara ett akvarie men det enda som skulle kunna locka mig till två är ett nano med elefanter och sulaweiseräkor.Innan jag skaffade min lilla räkkub trodde jag inte att jag skulle bli så road av och fäst vid en snäcka, men det är nästan det jag längtar mest efter med att få igång den igen. Kommer bli en ny military helmet tror jag, Snäckbert var ur-charmig!
Jag dör vad fina bilder du tar. jag har faktiskt köpt red roots till mitt nya. Är lite osäker på hur jag ska få dem att överleva i kombination med mycket vattenagitation. Hur ska jag tänka? De är känsligare än de andra flytväxterna va?Tycker nog mest om att ta kort i det här karet, fiskarna rör sig lagom fort och jag tycker växterna gör att det ser drömskt ut på något vis.