Äntligen! Färdigplanterad i nya akvariet! Fortfarande lite mjölkigt vatten. Men jag är inte orolig än utan tror det kommer lägga sig när akvariet mognar. Jag är ju verkligen ingen aquascaper köpte gräs i tisssueculture men gjorde inte som proffsen att jag delade upp i små tuffsar och spridde ut på botten. Dels var jag rädd för massa miniatyr växter som skulle flyta upp och göra mig vansinnig och dels kändes det inte bra att riva sönder rötterna på det sättet.
Jag har två sorters gräs. Ett jag hoppas ska växa lite högre i tuvor och ett lägre jag hoppas vill sprida sig. Men. Nu är det bara att avvakta och se vad som överlever.
Jag älskar verkligen mitt nya akvarium! Blev aldrig riktigt vän med mitt fluval edge. Detta passar mig mycket bättre. Längtar tills jag kan sätta i fiskarna och ge pandan sällskap. Snaaart
Jag har två sorters gräs. Ett jag hoppas ska växa lite högre i tuvor och ett lägre jag hoppas vill sprida sig. Men. Nu är det bara att avvakta och se vad som överlever.
Jag älskar verkligen mitt nya akvarium! Blev aldrig riktigt vän med mitt fluval edge. Detta passar mig mycket bättre. Längtar tills jag kan sätta i fiskarna och ge pandan sällskap. Snaaart