Jag har röjt bland växterna idag och knipsat bort en massa. Jösses så snabbt de växer och bildar en mindre regnskog...
Eldstjärten hukar inne i sin grotta, men Guramisarna är ute på kontrollstråk nu när vattnet öppnats upp igen. Två tetror är också ute och kollar in vad som hänt, men fjärilsparet är borta. De får nog officiellt gå in i kategorin mördad-av-eldis. Tyvärr. Så är det när man försöker bygga bo nära The Cave of Death.
Helenorna har käkar upp en del snäckor, vilket har varit bra för kontroll av den populationen. Däremot att de största vackraste tigrarna var först att gå i döden var trist, men så går när man kommer förbisniglandes och huggs i farten.
Jag skulle gärna köpa in fler fjärilar men tja, det känns som slöseri på fina fiskar om de bara går i döden. Ska fundera på det. Mindre ciklider som står sig emot en tjurig Eldstjärt - är det en utopi?
Är paletter för stora?
Annars hade jag indisk ciklid/tomatciklider ett tag, de var underbara! En asiatisk ciklid, och det passar ju bra med guramisarna tänker jag. Riktigt fredliga och tjusiga.
Kurvciliden är också fin och härdig men blir kanske stor den med?
Annars tycker jag att den bolivianska fjräilen är mycket lättare. Det kanske jag nämnde förut?