Har likadana rötter, fick tynga ner med stenar i 2 månader, speciellt den största
Hu! Ja då vet jag vad jag har framför mig iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har likadana rötter, fick tynga ner med stenar i 2 månader, speciellt den största
Hu! Ja då vet jag vad jag har framför mig iaf
Ah, då är jag med! Och ja, alltid spännande att utöka ett stim och se skillnaden. Har hänt både med tetror och corys här hemma.
Är lite nojig för om 43 är för litet men då får jag väl flytta över dom igen. 5 st blev det, tre honor och två hanar. Det går lite i vågor än, men två damer är av och till knallröda om magen. Dom är underhållande att titta på, ett jäkla spelande och kraftmätande
Eller hur! Finns en anledning att jag började om med apistos och scalarer, även om det alltså blev fjärilar nu istället. Gillar att kunna nörda ner i beteenden osvDet är det verkligen. Jag älskar att se hur fiskarna färgar ut när de kommer hem från butiken också.
Jag skulle inte ha några samvetskval om att hålla ett par fjärilar i 43 liter.
Det är det som är det bästa med cikliderna! Alltid så spännnade att titta på. Så roligt att de börjat på en gång.
Eller hur! Finns en anledning att jag började om med apistos och scalarer, även om det alltså blev fjärilar nu istället. Gillar att kunna nörda ner i beteenden osv
Hur gick det för dina, blev det några kribi-kids?
Haha, ja, spigg har jag faktiskt försökt hålla som yngre Det blev nog inte så många rätt där dock, för litet akvarium och som du säger parasiter och dåligt skick på fiskarna. Ett under att dom ändå är så ”igång” som dom är vid bryggor osv.Precis så! En av favorit-fiskarna jag haft är faktiskt våra egna svenska spigg, som bygger makalösa bon och får sådana Fantastiska färger under lektiden! Det är synd att de är så väldigt drabbade av parasiter.
Haha, jag vet inte! Jag är helt säker på att de vaktar Någonting bakom all pellia, men det är omöjligt att se i djungeln. Förmodligen bara rom än så länge. Jag lär väl se när de börjar ta de små på "promenader" i karet.
Kuul med småttingar! Och självfallet måste du sätta upp så du kan dra upp dom
Vad kul @Sel ! Haha mamma fisk verkar vara en mycket närvarande förälder!
Idag har jag planterat och dragit igång akvariet, äntligen! Om tempen och vattenvärdena är bra är det möjligt att ett par testpiloter får flytta in imorgon
Det är hon verkligen, jag känner att jag kommer att få dra ned på de aktiva dagtimmarna en aning för att skona resten av fiskarna i karet. Allt är lugnare med bara nattlampan på.
Pappa palett är mer som rockan i Finding Nemo. "Just grab hold and out we go!"
Oj så roligt, snabbt jobbat! Vad blir det? Och bilder!
Ska fixa bilder! Jag är lite i valet och kvalet gällande vem som får flytta in först. Vill inte ha en för känslig firre om det nu skulle vara något meck i början men vill samtidigt inte köpa någon fisk jag egentligen inte vill ha. Planen är dvärgguramis så småningom men de får vänta. Såg så himla fräna röda leopardmollys igår men jag ska egentligen inte ha några mollys Någon som har tips på potentiella testpiloter?
Corys eller en ansistrus eller två kanske, om du tänkt ha sådana? De är rätt härdiga.
@Halfrek Blev det något fiskköp idag?
Här vattentestar jag mitt gamla pyttekar i duschen några timmar. Kribisarna går alldeles för hårt åt mina corysar trots alla växter, så det blir nog malarna som får flytta istället.
Glödbanden klarar sig bättre då de kan gömma sig bland flytbladen.
Det blir lite trångt för corysarna, men bättre ändå.
Jag ville ju ändå starta ett räk-kar!