Har svårt att få växter att frodas dock, men skam den som ger sig!!! Om någon har tips om riktigt bra lysrör är det varmt välkommet. Just nu har jag Sylvania grolux och de ger ett fint varmvitt sken men jag börjar undra hur effektiva de är egentligen för trots pmdd så är det vissa (lätta) växter som som helt enkelt inte vill.
Har du något substrat under akvariegruset? Har kollat 100-tals videos på youtube senaste veckan inför min kommande start av mitt akvarium detta året och nästan alla säger att det behövs någon form av substrat för att få växterna extra glada. Annars kanske lite cO kan vara aktuellt?
Har skrivit ner de växter som är minst kinkiga med ljus men som ändå är marktäckande för att själv göra det lätt för mig.
Har lite svårt att komma fram till vad jag vill ha för fiskar dock, 5-6 pansarmalar, antingen sniglar som äter alger eller någon bra algätare. Sen någon sorts levandefödare vill jag ha. Och ett mindre stim tetror. Har bara 112liters. Till detta blir det svart bakgrund och helst svart sand. Men kanske blir lite julasand istället och mer pengar till växterna. Några tips eller idéer?