Sayid älskar gigantiska broccolisar, och jag älskar Sayid
Liten Sayid och den enorma bebismalen Joline:
Jag har fortfarande alldeles för många guldfiskar, och måste, måste, måste hitta ett nytt hem till dem i vår...
Jag har dragit ut på det på tok för länge för att jag tycker så förbannat mycket om dem, men de förtjänar att få bo i en damm som de ska, även om jag helst hade sett att den dammen var min så kommer det inte bli så. Så jag klappar på de härliga små godisgrisarna så mycket jag kan medan de fortfarande bor kvar hos mig.
Den kungliga pannkakan håller hov i 375 liters karet, och kan drista sig till att visa sig i dagsljus för oss vanliga dödliga någon gång i månaden på sin höjd, så då gäller det att kamran är med:
Kungligheten är den enda fisken som den här stollen har respekt för:
Gökmalen är så anal med mitt och ditt att den försöker till och med schasa bort MIG från sina rötter om den tycker jag rotar omkring för mycket.
Börjar förstå varför den blev tillbakalämnad till akvarieaffären...
Mattes favvoungar:
Såhär ser 375 liters karet ut nu:
Gömde Spökets tvärfula dykarhjälm (som han tyvärr älskar) ordentligt den här gången och så fyllde jag bara på med rötter, rötter, rötter - så jag aldrig ska behöva se den igen. Så nu finns det massor med gömslen till de ljusskygga varelserna som bor här. Det vill säga - Jag ser dem endast när de är hungriga. Typiskt.
Håller på och fixar med Glasmalarnas kar också, hoppas på att det här blir en bra grund att bygga vidare på:
Har svårt att få växter att frodas dock, men skam den som ger sig!!! Om någon har tips om riktigt bra lysrör är det varmt välkommet. Just nu har jag Sylvania grolux och de ger ett fint varmvitt sken men jag börjar undra hur effektiva de är egentligen för trots pmdd så är det vissa (lätta) växter som som helt enkelt inte vill.