Sv: Akvarietråden II
kl
Joel dog förra veckan. Något var helt galet med honom, men det fanns inga symptom förutom att han helt enkelt inte växte. Fin som bara den, pigg, trevlig, orädd och matglad i övrigt... i fredags slutade han helt plötsligt äta, kom fram först efter några minuter vid matdags (brukade komma simmandes innan jag ens hann slänga ner tabletterna) på kvällen kom han inte fram alls, utan låg bara och såg trött ut. Morgonen efter hittade jag honom död.
Det gick så fort. Men jag har ju varit misstänksam och orolig för det här med att han inte växer länge... så det var både väntat och oväntat liksom. Har ingen aning om varför, det är inget fel på vattnet, inget fel på maten, slöjstjärtarna växer som ogräs i samma kar, Sayid är tjock om magen och glad han med... Joel var också go och glad och sen så var han helt plötsligt död. Funderar på om det kan ha varit något medfött fel (?!) på honom eller om han hade någon sjukdom jag inte lyckades se. Har ju frågat både höger och vänster sen han slutade växa men ingen har haft en susning om vad det kan ha varit.
Saknar honom faktiskt jättemycket, han var ju en jäkligt trevlig liten söt krabat...
Så idag blev det till att shoppa tröst-fisk, ett stycke ny gibbiceps-bebis (så håller vi tummarna för att allt står riktigt till med denna) och en gul vanlig guldfisk och sen så såg jag en Glyptoperichthys joselimaianus i samma kar som min gibbiceps var i, de sålde den som en gibbiceps så jag kunde inte LÅTA BLI (!!!) utan tog den också.
Hade bestämt mig sen innan att nä, 2 stora malar är nog på gränsen för vad jag vågar mig på i ett 720 liters, men nu blir det alltså 3 st istället. Huuuh, impulsköp... hoppas att de kommer överens allihopa och inte börjar bråka så fort de får lite storlek... just nu är ju gibbin 4,5 cm och joselimaianusen är 7 cm så de är ju bara yttepyttesmåbebisar än så länge.
Dagsfärska nykomlingar:
<-- Guldfisken och en pytteplutt till G. gibbiceps
<-- G. joselimaianus)
Mwhaaa