Sv: Akvarietråden II
Hmm. Kan inget om växter, de får växa som de vill här
Är glad så länge de lever bara!
I det stora är det totalkört med de växterna jag har, plecon Sayid kapar dem bara han drar fenorna emot dem och slöjstjärtarna knaprar på dem.
Men man borde kunna hitta tips/trix och info/skötselråd om olika växter om man googlar lite.
kl
Arga ancistrusen Alma har löpt amok här hemma. Hon kör till och med iväg Sayid, (Hon är 11 cm. Han är 40 cm.) fattar inte att han inte bara smäller till henne när hon är håller på. Iofs hade han kanske haft ihjäl henne om han gjort det... Hon gav honom iaf en fin reva i stjärtfenan som present. Slöjstjärtarna har också fått stryk.
Maken till jävligare fisk får man nog leta efter...
Så jag förpassade henne till toaletten
Hehe, nä - hon fick åka ner i Fias och Glasmalarnas akvarium istället. Förhoppningsvis så kan hon hålla sams med dem bättre, Fia är nog för liten för att ses som en slagpåse och de har ju gått tillsammans utan problem innan - annars får jag väl flytta henne också. Dvärg-gibbicepsen Joel fick hoppa ner i 720 liters baljan, eftersom Alma däremot tycker att
han är en utmärkt boxningssäck.
Hoppas att han trivs bättre där så att han kan växa till sig lite någon gång i det här livet... Vet inte vad som är fel med honom. Förutom det att han totalstannat i växten så verkar han ju må bra, det är inget fel på vattenvärdena heller, mat får han osv.. osv...
Någon som har någon idé om vad som kan vara felet?