S
Du menar att den som INTE ringer, utan chattar, vilket är ett betydligt mer klumpigt sätt att ta reda på ett vårdbehov, än direktkommunkation via tal, ska ha en gräddfil, och komma snabbare fram?
Den som ringer får vackert vänta på att bli uppringd (teleQ), eller sitta i telefonkö.
Dessutom om det finns fler än en i taget, som vill/behöver chatta, så kan man hur som helst inte förvänta sig att den svarar i chatten, ska kunna chatta med flera personer samtidigt, och dessutom hålla en hög kvalitet i sina bedömningar.
Så "direkt respons", som du önskar kräver egentligen att det "finns någon ledig".
Det kan allt bli köbildning i en chatt också...Och då får man allt vänta på sin tur. Eller så får man anställa ett väldigt stort antal kvalificerade sjuksköterskor, tillräckligt många för att det alltid ska komma omedelbara svar.
Låter extremt dyrt och ineffektivt.
Det ser nästan ut, utifrån dina inlägg, som om du tvingats jobba med konsekvensen av eländet...
Du kommer med precis samma invändningar, inklusive den om att premiera en viss (och sämre) kontaktväg, som min arbetsgrupp gjorde när vi blev informerade om att vi ska börja med detta.