aktiviteter för 6 åringar

Sv: aktiviteter för 6 åringar

SAR: den leken som du beskrev när man ska skriva saker på en lapp och leta verkar rolig men då ska han kunna läsa och skriva...Han har just kommit igång med det.

Kan man inte skriva kan man ju rita prylen! Det går ju också att leka ritlekar då man turas om att rita ngn grej på teckningen så att det blir en historia eller att göra samma sak med ord.

Våra tjejer blir ofta väldigt inspirerade av "filofix" (stavning???) och andra barnprogram. Ett tag var det bara matskogar som gällde och nu är det som sagt spindlar på tapeten där de noga delar upp vem som ska leka med de tänkta spindlarna, vem som ska lära dem saker etc.

Tjejerna har också börjat träna sig att fläta olika grejer så jag hoppas att de snart hittar motoriken att göra kompisarmband.
En bekants son har fått en helikopter som han tränar sig att flyga.

Sv: aktiviteter för 6 åringar

Det med grannflickan tror jag mera är blyghet, jag har försökt få han dit eller att hon sku komma men det funkar inte.

Jo men det är väl lite för direkt, då blir det ju lätt urpinsamt och läskigt. Jag skulle inte heller ha gått hem till en främling för "lekdate" i den åldern frivilligt. Om jag blev släpad skulle jag blivit tvärsur.

Jag menade att föräldrarna kanske inte är totala skräcködlor, utan man kan bjuda föräldrarna på fika en dag, kanske lite tja Luciaglögg/saft o kakor i trädgården eller ngt annat artigt och inte för krävande. Flickan följer med föräldrarna och om de en timma senare leker så bjuder man in sig själv på glöggparty till grannen några dagar senare och så kanske man har vunnit världens bästa grannkompis och hours of fun. Om de efter en timma fortfarande tittar surt på varandra så gillar de väl inte samma saker helt enkelt. Iofs lite hemskt att bli hoptussad sådär och det kanske inte är korrekt eller ngt. Men det skulle kunna bli bra.

Ännu hellre, bjud in de andra grannarna utan barn också när du ändå håller på. Fler blir ju lättare att hitta ngt att konversera om.

Är föräldrarna totala skräcködlor så man inte vill ha dem på saftkalas så vill man nog ändå kanske inte att de ska umgås för mycket :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
768
Senast: bumpo
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 814
Senast: TantAgda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 498
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 062
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025