Åka på magen efter hundarna

Fiffi1

Trådstartare
har jag gjort idag :eek:
Är väldigt glad att trasselsuddarna lever fortfarande. Fy vad hemskt om mina bitit i hjäl dem :crazy:

Vad lätt en olycka händer.

Sv: Åka på magen efter hundarna

Och nu vill du givetvis att man ska utbrista:

"Men Gud. Vad hände?"

Så..

Men Gud, vad hände?

Och vilka är trasselsuddarna? Min första tanke är: marsvin, kanin?

Gå med en och en kanske :confused:
Inte gå förbi där alls :crazy:

Nä, jag vet inte vad jag kunnat gjort. Bättre pli på lillskiten som ska jaga allt och alla. Men jag tycker vi övat hur mycket som helst med det för hon jagar katterna hemma också. Hon vet att man inte jagar.

Vet inte hur man stavar eller uttalar men Havanna någonting, ser ut som shizu kanske som jag inte heller kan stava till!!

Nu är det min kompis som äger dessa och allt gick bra. Det blev fel från bägges håll men gick bra och jag insåg när jag kom hem vad snabbt det kan hända när man är ute och går.

Då vet jag vad det är för ras. men måste säga jisses, jag som trodde att det "bara" var ett marsvin, och så är det en hund dina jagat, och som du själv skriver " Är väldigt glad att trasselsuddarna lever fortfarande. Fy vad hemskt om mina bitit i hjäl dem:crazy:"

Hur kan du tillåta dina hundar bete sig så? och är det bara din "lillskit" som jagar dem, så undrar jag hur du inte orkar hålla i den, utan kanar efter? då det låter som det är en valp??

Och som någon anna skrivit så låter det som detta hänt tidigare? Träna med din hund, och få mer pli på den, tänk om du inte kanar efter nästa gång utan släpper din hund?????

:p
De små sprang ut till oss och blev rädda när min tik svarade, de sprang in igen och mina efter.
De brukar springa ut på oss med de har aldrig kommit fram till oss som de gjorde nu, och tiken blev förbannad drog med sig hanen när hon började springa efter, jag åkte på magen efter :o

Jag kunde inte låta bli att le när jag läste vad du skrivit ;). Jag vet att det inte alls är kul då jag har varit med om det själv, dock inte för att hunden tagit till jakt utan för att hunden blev glad över att se husse en bit längre fram och det var is på gatan.

Pinsamt att kana på magen efter sin hund tycker jag men kan endå inte låta bli att småle när jag tänker på det :D.

Så din svarta är en liten huligan ;)? Går det bra annars med henne?

De har aldrig dragit omkull mig förut. Lillskiten är tio månader.

Jo jag tappade båda, tyvärr och de satte efter en varsin men min hane vände när jag ropade men inte tiken, hon fortsatte jaga. Och det hade kunnat slutat illa. Nu gick det bra och min kompis tyckte också detta var en onödig händelse. Kompisens hundar brukar springa ut och hon hoppades att de skulle lära sig något av detta (de blev rädda).

Gå med en och en kanske :confused:
Inte gå förbi där alls :crazy:

Nä, jag vet inte vad jag kunnat gjort. Bättre pli på lillskiten som ska jaga allt och alla. Men jag tycker vi övat hur mycket som helst med det för hon jagar katterna hemma också. Hon vet att man inte jagar.

Ok, men om hon VET att man inte jagar så är det lydnaden du måste jobba på. Att sluta gå förbi "där" kommer inte att lösa problemet, du kan möte en liten pigg hund precis vart som helst och vad gör du ?

Bichon havanais.

Hmm, huligan var ett milt ord att använda på henne ;)
Så odräglig som hon är nu skulle jag kunna betala för att någon tog henne :angel:

Vi var och stadstränade henne igår, då var hon lugn och fin. ett tag. De är mycket mer riva i henne än hanen. När vi var till stan med honom första gången gick han som ett ljus bredvid och sov i många timmar när vi kom hem. Hon levde rövare ett tag men sen somnade hon faktiskt och sov längre än hon brukar efter kvällsprommisen.

oansvarigt av din kompisar att ha dem lösa när de brukar springa ut, och oansvarigt av dig att gå förbi där när du uppenbarligen inte klarar av dina hundar på promenad.

Vad ska du göra nästa gång något sådant häder? Gå ut med hundarna en och en när de är för starka för dig.

Kompisens hundar brukar springa ut och hon hoppades att de skulle lära sig något av detta (de blev rädda).

Ja de har nog lärt sig något, att vakta gården ännu lite hårdare eftersom det finns "stygga" hundar som går förbi... Så hennes problem har nog blivit lite värre nu än vad det var innan.

Det är inte hundarna som ska lösa sådana här problem, det är ägarna.

oansvarigt av din kompisar att ha dem lösa när de brukar springa ut, och oansvarigt av dig att gå förbi där när du uppenbarligen inte klarar av dina hundar på promenad.

Vad ska du göra nästa gång något sådant häder? Gå ut med hundarna en och en när de är för starka för dig.

Vi går förbi flera gånger i veckan och det här har aldrig hänt. Så var det var som utlöste detta idag vet jag inte. Flera faktorer kanske. Jag ska går förbi ikväll och checka av om det blir något kvarstående eller om det bara var en engångsgrej.

se till att du håller i dem då, för säkert kommer de vara lite upptriggade med tanke på vad som hände tidigare idag.

Mina har direkt avreaktion. Det kan vara tiken då som är så pass ung som jag vill kolla om hon upplevde det negativt så jag vet vad och hur jag ska gå vidare. Men det är inge roligt när sånt här händer. Det var bara onödigt.

Att en olycka kan hända med unghundar (slita sig och springa efter) tycker jag inte är så farligt, men tror du på allvar att din tiomånaders tik är kapabel att bita ihäl en annan hund? Det tyckte jag lät skrämmande!

En tio månaders hund kan vara ganska stor beroende på ras. Speciellt om de träffar på en liten bichon havanais (som jag uppfattade att det var), den kan uppfattas som en rolig leksak- oj nu råkade vi ta tag i den och ruska lite :cool:

Hundar är inte leksaker gott folk! De kan mycket väl skada andra hundar även när de är "små", och även människor kan fara illa..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 827
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 864
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka