Nej, naturligtvis inte (därför skrev jag just "okända" inom citattecken). Men jag har vissa personer jag har en
högst sporadisk kontakt med och kanske bara hör av någon gång per år. Rätt vad det är kan det komma ett julkort på ett barn som jag aldrig träffat. Och då tycker
jag det är ganska ointressant.
Ett
problem ser jag det inte som, men för mig är det bara... ja ointressant helt enkelt.
Jag har ju själv levt en stor del av mitt vuxna liv som barnlös och jag har aldrig varit "barnkär" så att jag tycker det är supergulligt med barn bara för att liksom....
Jag skulle heller aldrig skicka ett julkort på min häst (hund/katt/sambo osv) till någon sporadisk bekant som jag kanske nästan aldrig träffar och som jag vet/anar inte är intresserad av eller har träffat min häst.
Det är fullt förståeligt! Men
jag skulle inte välja att skicka ett sånt till någon som jag inte har en viss relation till. Som tex en singelvännina i Stora Staden som jag vet inte är ett dugg intresserad av ungar. Men det är ju jag det. Och numera skickar jag i princip inga julkort alls (kanske 2-3 stycken per år bara).