Åh jag vill ha!

Sv: Åh jag vill ha!

Fy så tråkigt! :( Skönt att du fick reda på det innan i alla fall.

Ja verkligen.
Tycker det är så synd på denna hane kommer från en kennel där de verkligen satsar på hälsa, och så ska han paras med en demodexbärare..

Det blir ingen valpis. Ramlade av en händelse in på en hemsida där jag fick reda på att tikens bror har genrell demodex. Illa att använda denna tik i avel!

Och det är inte bara denna tik som ska paras nu, en till kullsyster (annan kennel) och kullbror :grin: ska avlas på nu.

Man blir ju bara alldeles matt - tycker fruktansvärt synd om alla ovetande valpköpare....

Du får skriva ner specifikt vad du är ute efter så kan jag försöka hjälpa dig :)

Är du främmande för att köpa från utlandet? (du vill ju avla och så tänkte jag).

Herregud!
Varför har inte SRRS regler om att dessa hundar ska spärras?
Har läst att det finns sådana regler hos andra rasklubbar.
Borde iallafall registreras någonstans..

Det jag vill ha är
-Frisk
-Bra mentalitet
-Rastypisk

Ovanligt va? ;)
Nevars, sen ska det liksom kännas bra i maggropen. Vill ha en viss typ, inte för mörk färg, gärna arbetsvillig (i den mån RR är arbetsvilliga, men inte bara ligga på soffan typen) och ordentligt framåt!

Utlandet beror på, är det någorlunda smidigt och inga astronomiska summor så kanske :)

Vore roligt om vi kunde prata avel någon gång!

Vad tråkigt! Men som sagt, tur att du upptäckte det! Bara att leta vidare!;)

Vad det gäller avelsdiskussionen med Zoya så är jag mer än gärna med. Vill ha alla tips jag kan få inför framtiden då jag deifinitivt inte kommer köpa nästa hund från samma uppfödare.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 749
Senast: cirkus
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka