aggressiva hundar

Seabaz

Trådstartare
Vad är det som gör hos vissa hundar att de vill flyga på andra hundar även om de andra "inte gör något". (jag vet att hundar har ett eget språk osv och vi människor inte upptäcker alla signaler osv men OM vi nu säger att den andra hunden inte gör något?)
 
Sv: aggressiva hundar

Det undrar jag också för så gjorde våran ena tik mot våran äldsta hund. Också våran katt o mamma o pappas katt flyger på varandra så fort dom ser varandra utan någon till synes anledning :confused: Ibland undrar jag om djur har speciella av samma sort som dom helt enkelt inte tål? Eftersom både våran förra hund o våran katt går ihop med andra katter/hundar helt utan problem
 
Sv: aggressiva hundar

anfall är ändå bästa försvar. OM det nu skulle vara en dum hund/katt. men de flesta friska hundar börjar inte tugga på sin motståndare om denne inte gör motstånd, utan springer dit och muckar lite, händer det inget brukar de lugna ner sig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 356
Senast: Tonto
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp