BuenoBull

Trådstartare
Har träffat/hört om ett par afghaner som har druckit väldigt mycket. Alltså verkligen slukat vatten! Är det något som är rasbundet eller har de någon sjukdom som kan ha gjort att de dricker så pass. Eller är det helt enkelt slumpen? Finns det någon som är kunnig inom rasen?

Sv: Afghaner

Inte kunnig innom rasen men det man förknippar med "vattenslukande" är väl för tik, livmodern å för alla, njurproblem:confused:

Jo precis, men tänkte ifall det hade med rasen i sig att göra eftersom jag var med om två såna afghaner på så kort tid, om du förstår hur jag tänker?
Kan mkt väl vara så att det var slumpen med.

Förstår hur tankegången går men jag kan inte tänka mig att det finns raser som dricker nämnvärt mer än sina artfränder:confused:
Om man inte tänker: Nakenhund VS Njuffe en het sommardag då:D

En bekant till mig har afghaner och dom dricker inte ovanligt mycket!
Sedan hade jag också en omplaceringsafghan ett tag. Som jag tyvärr inte kunde ha kvar eftersom hon inte klarade att vara ensam när jag jobbade. Hon bor nu hos min mormors väninna. Denna hund dricker inte heller hon ovanligt mycket.

Senast ändrad:

en nära kompis till mej köpte för några månader sen en afghantik som dricker KOPIÖSA mängder med vatten. Vet inte om det är något rasbundet eller om det kanske fanns dåligt med vatten där hon kom ifrån? Så hon tror att hon "måste dricka medan det finns".

Ja precis! Och när vattenskålen togs bort sprang hon direkt till toan och drack därifrån...:crazy:

Förstår hur tankegången går men jag kan inte tänka mig att det finns raser som dricker nämnvärt mer än sina artfränder:confused:
Om man inte tänker: Nakenhund VS Njuffe en het sommardag då:D

Har för mig att Azawakh dricker ofta mer än andra raser, de dricker när det finns vatten helt enkelt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 507
Senast: ii-ssa
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka