Wille
Trådstartare
Det är inte värt att laga inför en försäljning. De pengarna får jag inte igen. Och hur ska jag ens kunna köpa en annan bil när jag inte kan ta mig nånstans för att hämta? Det är så galet mycket krångel med att köpa bil. Och man förlorar alltid pengar vid ett bilbyte.Laga bilen, sälj den fort som fan och köp en annan?
Sen har jag ändå inte råd att ha en bil igång. Kommer i joben ha mindre än 10000 att leva på. Vet inte exakt summa än.
Ok. Går det att installera motorvärmare på en bensindriven moppe? Jag är inte alls sugen på att köra något bensindrivet utan motorvärmare när det är kallt. (Min jävla volvo saknar också motorvärmare, vilket jag missade att kolla vid köp.)Jag hade en bensin -eu moppe i tonåren. Upplevde inte att den luktade bensin, inte alls som en "vanlig" moppe. Jag körde den till typ -20/25. Med sommardäck, fungerade hyfsat på snö. Körde omkull 2-3 gånger på tre år. Körde runt 4-5 km oftast. Jag hade en crosshjälm utan visir och körde med "rånarluva". Problemet var egentligen att den blev svårstartad om den stod utomhus i flera timmar om det var kallare än -20. Täckbyxor är ett absolut måste om du ska köra moppe vintertid.
Och jag skulle aldrig i livet köra med sommardäck på vintern. Kommer inte på fråga.
Jag vet inte var jag ska få tag i täckbyxor som passar mig.
Senast ändrad: