Wille
Trådstartare
Det kan bli en enkel resa på över 9 mil med taxi om ett katt blir sjuk fel tid på dygnet. Eller så blir det en kortare resa på 8 mil om katten blir akut sjuk vid lämpligare tidpunkt. Där har vi varit en gång. Får man ens ta med katten i taxin?Det är billigare att hyra bil+släp de gånger du behöver frakta saker. Det är faktiskt också billigare att åka taxi de få gånger du behöver ta katterna till veterinär, eller annat ärende där mopedåkning inte är görbart.
Det är dyrt att äga bil. Behöver du den bara ett fåtal gånger per år kostar det mer än det smakar.
Jag åkte till universitetet med mopeden ett flertal gånger (drygt 5 mil enkel väg) inga problem. Körde också när det var rejält kallt. Inga större problem.
Köper du en trehjuling behöver du heller inte oroa dig så mycket för att ramla.
Jag skulle rekommendera en trehjuling med någon typ av flak så att du både kan handla och kanske även få plats med katterna på flaket.
Allt fler idag väljer bort bilen och köper en elmoped eller en elcykel istället.
Ska jag klara av att åka 6 mil enkel väg så måste jag ha 3 batterier till moppen.
Det är över 2 mil till närmaste ställe med hyrbil. Och då måste jag ha bil med dragkrok, hyrtiden måste passa med bussarna och passa med tiden som jag får låna släpet. Det ska också passa med stället dit jag behöver åka. Jag klarar nog inte den administrationen. Det är svårt nog ändå. Och jag behöver detta lite för många gånger per år för att jag ska orka krångla med hyrbil.
Flakmoppe är skitdyrt. Kostar över 50 000. Begagnat kan man hitta en för knappt halva priset. Gäller eldriven moppe. Är ej intresserad av bensindrift. De luktar så illa att jag inte står ut.