B

Baroya

Kanske redan finns en sådan här tråd, för låt mig i så fall!

Men det hade varit kul att se lite bilder på Aerline avkommor. Jag har själv en avkomma som är helt underbar! Hade varit kul om ni kunde lagt upp några bilder och skrivit och berättat lite om den.

Tack :)

Sv: Aerline H

Min är dräktig med Aerline, fölar i juli, återkommer då med bilder!

Va kul! Väntar med spänning på fina fölbilder!

Vad är det för ston ni har valt att betäcka med honom?

Shira född 2004 e Aerline H-Maraton

7866034.jpg

I vintras med mig på (167 cm lång)

8703112.jpg

9550081.jpg

Med sambon 187 cm lång på

Egen uppfödning. Hon är allt jag någonsin önskat mig. Klock, cool men med massor av motor, rör sig trevlig, löshoppar spänstigt.

Väldigt trevlig häst! Med den stammen borde det kunna bli en riktigt bra hopphäst!

Ska den gå 3-års testen ?

Det är tänkt så, om 8 dagar om inget oförutsett sker. *peppar, peppar* Mamman har tävlat 1,25 m hopp/Msv B dressyr (många plac tom 1,20 m och LA.5). Mamman hoppar väldigt spänstigt och har en god teknik och avkomman är nästan en kopia av sin mor i hoppningen. Jag som sett även mamman som unghäst tycker det är lite spöklikt hur otroligt lika de är tekniskt sett och hur de agerar vid löshoppning. För annars är de ganska olika att rida, har helt olika grund-temprament.

Här är en bild på S två dagar gammal tillsammans med sin mamma:
1765734.jpg

Jag är främst dressyrinstresserad men S kommer att få hoppa med rutinerad hoppryttare så högt upp i klasserna hon räcker för. Jag tycker att en bra häst ska kunna gå både hoppning & dressyr.

Funderar på att betäcka mitt fullblodssto med Aerline H så jag skulle också gärna vilja se bilder på hans avkommor

Va kul! Då ska vi hålla tummarna! Hoppas på att få en rapport efter testen då!

Har du bara hängt sadeln på staketet?:eek: Akta så ingen kommer och ta den! (Typ jag :angel: )

Det är bara hemma i stallet ju! Hade städar dag, så alla grejer åkte ut och blev smörjda bland annat ;) Hade blivit rasande om du tog den :devil:

Ja, han är alldels underbar! Problemt är att han överhoppar sig för mycket i bland, vilket tar ganska mycket tid. Han vill verkligen inte riva. Gjorde 20 starter förra året och var felfri i 17 av dem, upp till 120.

han är stor, ca 175 cm . Men han har väldigt markerad manke. Man sitter nog snarare på 170. Men visst är det en maffig häst, dock inte grov. Utan ganska ädfel och långbent med långrygg.. Labrador blodet slår igen där!

Ja, det måste du! Kul att se många avkommor efter honom. Tävlar faktiskt en del här nere nu"

Jag har bara sett en enda live. Den tävlas för klubben jag rider för. Var nere i Falsterbo och hoppade i somras oxå på championaten. Den har som min en hel del fulblod i sig & är väldigt ädel. Hoppas otroligt läckert & spänstigt men är ganska vild & bockig mellan hindrena. :D

Har du sett Aerline själv live? Jag har inte det men min tränare har & hon tyckte han var väldigt trevlig.

Hm, var den nere som 6-åring? Kommer du från Blekinge? I så fall vet jag vilken du menar. Har sett den mycket ute på tävlingar eftersom jag red mycket unghäst klasser förra året. Väldigt trevlig!

Ite live, men på film. Vi kontaktade uppfödfarna av Aerline H, eftersom vi hörde att de gärna ville ha kontakt med avkommorna. Det slutade med att vi fick en film från hans bästa tävlingar. Så vi har sett honom på tävlingsbanan på video. Han är väldigt trevlig, men väldigt explosiv. Man kan inte miss ta sig på att det inte är en hingst.

Tydligen är han igång och tävlar igen, men tjejen som red honom innan, Young rider. Ska ut och tävla lite igen, så förhoppningsvis kommer man se mer av honom framöver på tävlingsbanorna!

Den hästen jag tänker på var 5 år i fjol (dvs född 2001), kommer från Sundsvall och heter Classic Line. Den har börjat gå 1,30 m i år och varit felfri i den klassen.

OKej, då var jag helt ute och flög! Den har jag faktiskt inte sett. Kanske får se den i Falsterbo eller på Breeders i höst då :)

Va kul! Väntar med spänning på fina fölbilder!

Vad är det för ston ni har valt att betäcka med honom?

Mitt sto är e. As de Thurin, u. ett westfalensto e. Ramiro's son - xx
Mamman är väldigt fullblodslik, och min oxå.

vi väntar ju också en aerline bebis i juni som du redan vet;) lovar att visa bilder då. Din kille är ju bara föör fin hoppas vår bebis blir lika fin
Vårt sto är e Democritos-Modesto

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 442
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar