Är ni inte rädda för förlossningen??

Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Jag var också rädd innan jag fick barn. Mest rädd var jag nog för att spricka... o för att man typ aldrig skulle kunna ha sex igen. Sen var jag ju rädd för att få hängtuttar, bristningar o tjock degmage.
Sa alltid att barn det var inget för mig. Förstör kroppen o ens liv. Sen träffade jag drömprinsen o blev oplanerat gravid...
Förlossningsskräcken gick lite i vågor under graviditeten. Ibland ville jag bara ta en spade o gräva ner mig o ibland kändes det som att det skulle nog gå bra. "Ut kommer den ju på något sätt"

Graviditeten gick som på räls. Inga bristningar, inga direkta matnojor o jag blev inte en stor tjock elefant.
Förlossningen gick också som på räls till att börja med. Vattnet gick hemma i sängen. In på bb o värkarna gjorde jävulskt ont!!!! Vill inte skrämma någon men det är en sjuk smärta. Tur är det väl att man inte kan säga stopp utan det är bara att gilla läget. Värkarbetet gick snabbt o jag hann inte riktigt vila mig mellan värkarna så när det blev dags att krysta så var jag så trött att det tog stopp. Krystade i två timmar innan bm föreslog sugklocka. Jag tjöt av trötthet o av rädsla över att spricka men samtidigt kände jag att de får göra vad som helst bara han kommer ut o det blir ett slut på detta. Läkare kom o sugklocka "monterades" o sen drogs det så det stog härliga till. Men inte kom det någon bebis. Bm sa då att det var nog dags för ett litet klipp.:eek:
Fram med lilla saxen o det kändes!!! Sen tog det nog bara ett par värkar så var våran guldklimp ute.

Summa sumarum: Det gör ONT att föda. Tog säkert en vecka innan jag ens kunde tänka mig tanken att göra om det. Det gör ONT efteråt. Jag fick inga hängtuttar eller degmage. Ser precis ut som innan jag vart gravid. O sexlivet blir inte förstört. Tvärtom...
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

man får planera snitt idag om man vill.
en orsak är att man inte ska behöva avstå från att skaffa barn just för att man är rädd.
jag ska snitta mitt andra barn då min första förlossning var jättejobbig med sugklocka och allt.....
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Jag var i och för sig aldrig jätte rädd för förlossningen men lite kallsvettigt var det ju när man tänkte på det. Jag förberedde mig massor, läste allt jag kom över om förlossning och metoder. Särskilt avslappning, andning och krystningstekik. Jag hade minsann tänkt föda barn utan epidural! :smirk:

Värkarna började en kväll vid sjutiden och drog igång med två minuters mellanrum och varade en hel minut så redan efter några timmar åkte vi in. Det var fortfarande inte värre än man kunde andas genom värkarna, så badade jag (mycket bra) men sen efter det var det nog ändå dags för epidural. Jag slutade alltså vara tapper vid ca sex cm :d ...och då försvann all smärta. Kändes i princip inte nånting. Vi vilade lite och sov nog ett par minuter också.

Sen kom krystvärkar igång och det kändes, men de var mer som en enorm kraft och här måste jag säga att jag blev rädd för dem först men när jag lyckades andas rätt och med den teknik som jag övat på innan och läst om så gick det bra. Han var ute med 20 minuters krystning. Visst i slutet var jag nog inte det minsta charmig (jag vet att jag sa nånting till barnmorskan om att "nu får ni väl för f*n ta ut den :o). De klippte två rejäla snitt, vilka inte kändes nånting! Hon la lite bedövning innan.

Och känslan när han sen kom ut och man låg där med ett barn på magen, överträffar allt man varit med om tidigare! Det är helt obeskrivligt och jag skulle göra om det utan att tveka bara för de där magiska dygnen efter förlossningen!!! Klart det gör ont ett tag efter både i muskler och på andra ställen, men det ordnar sig efter ett tag...och efter några veckor är du tillbaka på hästryggen :)
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Förlossning? Nu förstår jag inte? :angel:
Ska barnet ut på något sätt? :):smirk::angel:

Jag har än så länge totalt förträngt att jag ska genomgå en förlossning. Har varit mer fokuserad på att bäbisen ska vara frisk, att jag inte ska kräkas, att ultraljudet ska visa okej resultat.

Har köpt lite böcker som jag tänkte läsa efter semestern och tänkte gå profylaxkursen i höst. Orkar inte ta tag i det där nu så än så länge visslar jag och försöker att inte tänka på förlossningen än!

Går in i vecka 23 idag!
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Däremot är jag rätt knäpp vad gäller andra saker.Ett exempel:o: Tanken på att barnet läggs upp på min mage alldeles slemmig och blodig och luktar får mig att vilja spy. Jag lär ju inte bry mig om det då, men nu under graviditeten är jag ännu mer kackelmagad än annars:crazy: Är inte det sjukt tänkt så säg:p


Vår var inte heller slemmig, såg bara ett litet ljusblått knyte som dom drog iväg med :p
Men när sambon snott åt sig honom och kom tillbaka så var han lite normalare i färg och mjuk och skön. :love:
Jag var också kackelmagad under graviditeten, något jag aldrig varit tidigare.
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Däremot är jag rätt knäpp vad gäller andra saker.Ett exempel:o: Tanken på att barnet läggs upp på min mage alldeles slemmig och blodig och luktar får mig att vilja spy. Jag lär ju inte bry mig om det då, men nu under graviditeten är jag ännu mer kackelmagad än annars:crazy: Är inte det sjukt tänkt så säg:p

Haha, så där har jag med tänkt. När jag sa det till pojkvännen tyckte han att jag va störd..:rofl:

Men finns det ngt sätt o förvissa sig om att de inte klipper en utan bedövning:eek:? Ska det petas o pillas extra på mig under förlossningen så vill jag ha bedövning!
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Vår var inte heller slemmig, såg bara ett litet ljusblått knyte som dom drog iväg med :p
Men när sambon snott åt sig honom och kom tillbaka så var han lite normalare i färg och mjuk och skön. :love:
Jag var också kackelmagad under graviditeten, något jag aldrig varit tidigare.

Vad skönt. Men tror ni man blir helt idiotförklarad om man ber dem torka av ungen först:o
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Haha, så där har jag med tänkt. När jag sa det till pojkvännen tyckte han att jag va störd..:rofl:

Men finns det ngt sätt o förvissa sig om att de inte klipper en utan bedövning:eek:? Ska det petas o pillas extra på mig under förlossningen så vill jag ha bedövning!

Hahahaha det tycker alla jag har berättat för också:D Men när dom sen ser att jag har svårt att sluta kvälja så brukar dom förstå aningens bättre:cool:

Alltså, om man inte känner nåt när de klipper, HUR JÄVLA ONT måste det då inte göra att föda?????? :eek:
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Förlossning? Nu förstår jag inte? :angel:
Ska barnet ut på något sätt? :):smirk::angel:


:p För mig går det där i vågor,jag kunde bli fullständigt panikslagen förut, nu pendlar det mellan " vaddå föda? JAG ska inte föda" till ett försiktigt
"jag klarar det nog"
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

:p För mig går det där i vågor,jag kunde bli fullständigt panikslagen förut, nu pendlar det mellan " vaddå föda? JAG ska inte föda" till ett försiktigt
"jag klarar det nog"

Tja ungefär sådär är det!

Såg att du ska ha dagen efter mig! :)

KUL!:banana:

Vilken MVC går du på?
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Innan jag blev gravid hade jag oxå förlossningsrädsla,
var inställd på att om jag blev gravid så skulle jag kräva ett snitt.
Men.
När jag väl var gravid försvann rädslan som om nån hade knäppt med fingrarna!
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Aha!
Jupp, 27 november här.

Fick för mig du bodde i Stockholm!:)
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Jag var också liivrädd för förlossningen när jag väntade vårt första barn. Jag var oplanerat gravid och höll på att svimma när vi satt tillsammans i föräldragruppen och tittade på förlossningsfilm. Jag måste säja, med facit i hand, att föda barn är något av det mest fantastiska man kan få vara med om!!! Visst det gör ont men smärtan för ju något otroligt vackert med sej och jag skulle för allt i världen inte vilja vara utan någon av mina förlossningar, 3 stycken,8) kändes nästan som jag blev snuvad på förlossningen med nr. 2 för det gick så fort... Skulle gärna föda fler men man ska ju orka med att ta hand om dem också
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Min inställning till förlossning var att det skulle görá ont - och det gjorde det.
Folket som kom o gick var inget jag ens funderade på, var bara trött och ville sova mellan värkarna - och dom störde mig och ville PRATA hmpff - dom skulle väl skita i hur jag mådde.

Innan jag födde barn hade jag aldrig haft tandvärk....
Nu har jag ganska nyss gått med tandvärk i flera dagar och det kan jag säga - jag föder hellre barn igen.
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Jag lir kallsvettig när jag ser npgon gravid, kan endast se den fruktansvärda förlossningen framför mig :crazy:

De vänner jag har säger att det absolut INTE finns någon "positiv smärta" som många relaterar till, bara avskyvärd smärta..

Många säger ju oxå att "du glömmer direkt efter att barnet kommit ut" men det är ju knappast DEN känslan jag bävar för utan för de 25h med värkar INNAN barnet kommit ut:eek:

Jag föder inte utan snitt, då gör jag hellre abort, jag vet att snitt inte är mildare för kroppen på något sätt men för mig är det ro för själen, o handen på hjärtat, man får samma barn faktiskt....:)
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Alltså, om man inte känner nåt när de klipper, HUR JÄVLA ONT måste det då inte göra att föda?????? :eek:

Det känns inte för att det inte finns något blod i området, så det är inte så illa som det låter! Jag blev i och för sig inte klippt (bm skulle precis göra det när chefsbm istället bestämde att barnet skulle ut på nästa värk med yttre press istället) utan brast/sprack en del men jag lovar att det inte kändes.

Faktum är att jag inte ens minns om jag tyckte krystningen gjorde ont alls... Antagligen gjorde den det (vet också personer som tycker krystningen gör mer ont än öppningsskedet). Något jag vet gjorde ont var öppningsskedet, men det hanterade jag med profylax-andning (där min mans roll var avgörande för att jag inte skulle få panik och spänna mig istället för att andas).

Profylaxkurs är något jag varmt rekommenderar, utan den hade jag absolut behövt bedövning (inte sagt att man måste klara sig utan bedövning, men vill man försöka utan alternativt bara försöka få en lugn förlossning där man känner att man har kontroll kan jag verkligen rekommendera profylaxen!)

Lycka till alla ni som ska föda!!
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Många säger ju oxå att "du glömmer direkt efter att barnet kommit ut" men det är ju knappast DEN känslan jag bävar för utan för de 25h med värkar INNAN barnet kommit ut:eek:själen

alla har inte värkar i 25 timmar... båda mina trillade ut (eller nåt) efter typ 4-5 timmars värkar
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Håller med föregående talare.. Alla har inte 25 h värkar.

Mina varade i ca 3 h och sen var han ute (hade dock lite förvärkar men de gjorde absolut inte ont - vi hade till och med gäster när jag hade dem och sen när de kört hem så väntade vi lite till och sen åkte vi in till förlossningen då de var så regelbunda..). Jag kan säga att så fort han kom ut så ville jag på det igen för jag tyckte det var en sådan otroligt häftig och underbar händelse ;).. Och jag var livrädd för förlossningen innan - men som sagt rädslan gick mer och mer under graviditeten..

Jag menar inte att du inte ska ta ett kejsarnitt om du vill det bara att du inte ska ha inställningen att det alltid tar 25 h och känns förjävligt.. Jag klarade mig med bara lustgas fast att jag var den ända på föräldragruppen som starkt sa att jag minsann skulle ha alla droger som fanns när det blev dags :p.
 
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??

Jag har alltid varit livrädd för förlossning (är väl fortfarande) och skulle absolut bli snittad om jag någonsin skulle skaffa barn. Men efter att ha genomgått en bukoperation och inte kunnat röra mig eller gå på toa själv på 3 veckor så säger jag bara ALDRIG SNITT! Hur ont en vaginal förlossning än gör, så håller den iaf inte i sig i flera veckor...
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 955
Senast: mars
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 141
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp