Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Förvisso inte i europa men i usa finns ju(minst) en palomino och en perlino som är godkända genom swana. :D
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

swana bör väl ge gröna papper det är ju asvh som åker dit och godkänner dem.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Det står faktiskt i början av denna tråd att så är fallet, så jag ger mig :D
 
Senast ändrad:
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jo, Bacharach finns med, han står längst ner till höger under Unlicensed, pending performance
Han är till salu, kan ju ha nått med det att göra. Vet inte vad pendning betyder, men iaf att dom inte löst licens för honom.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jo, Bacharach finns med, han står längst ner till höger under Unlicensed, pending performance
Han är till salu, kan ju ha nått med det att göra. Vet inte vad pendning betyder, men iaf att dom inte löst licens för honom.

Jag tror det betyder man inväntar tävlingsresultat för att kunna ge honom fortsatt licens.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Lite kul att dom hade döpt honom till Alchemist. En alkemist vill ju skapa guld, och eftersom han är cremello sa kan han ju göra guld (dvs fa palominofärgade avkommor) garanterat med ett fuxsto.

De har såna namn.. Goldmaker, Guaranteed Gold, Electrum osv.

Tidigare har fullblod cremellos registrerats som isabeller (så ja, det är en godkänd färg) och nyligen har International Stud Book Committee godkänt att de får registreras under korrekt färgbenämning.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

kl

:cry: Varför skall dessa välstammade gulingar tvunget bo på andra sidan atlanten:confused:.

Jo jag fattar att det är stora pengar inblandade men ändå.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jo, Bacharach finns med, han står längst ner till höger under Unlicensed, pending performance
Han är till salu, kan ju ha nått med det att göra. Vet inte vad pendning betyder, men iaf att dom inte löst licens för honom.

Ingen med en slant över som vill köpa hem honom? :idea::D
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Ravell ger ju gröna, och Bernstein om han finns på fryst.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sååååå sammanfattningsvis så finns det "gula" hingstar som ger gröna papper här i sverige? Vilka isåfall?! :laugh:

Om det finns nån guling godkänd av ASVH i USA så borde det gå att lösa licens på den här tycker man ju... Om ägaren där har lust att tappa och skicka fryst sperma.

MEN jag hittar då ingen guling godkänd hos SWANA som är i avel...
Finns ingen under varken "currently licenced stallion" eller "currently imported-frozen" eller under "frozen available"
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

hej!Ville bara säga att jag sett en del avkommer efter artist o pentagon som är isabeller:)
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Ingen av dom har nåt gulanlag så det måste komma från hästarnas mammor..
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Hittar ytterst lite info om Banquo, bara att han haft license för avel inom Rheinland Pfalz-Saar. Men det var 1999.

Och att han inte kunde bli godkänd inom SWANA för att han var cremello. Är dock inte säker på sanningen där.
 
Senast ändrad:
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

De som ger gröna är Bernstein och Ravell, övriga hingstar oavsett ras och förbund ger gråa oavsett morsa.

Gröna med Bernstein och Ravell är så klart enbart om morsan uppfyller kraven för att lämna gröna papper. Annars blir det gråa eller vita.

Rosa papper finns inte i Sverige.
 

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp