Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Kul med ditt gamla Dragonsto:laugh:, min dam e: Dragon är född -94. Tyvärr har hon inget gulanlag och har inte heller nedärvt sin mörka fuxfärg:crazy:.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag vet en hblval som är e Robin Z -Dragon som är gul.
Fast hans mamma Dexina var isabell.
Oliver tävlade svår dressyr o är nu läromästare i Msv B(vet inte om de startat högre sen jag såg dem sist).
Han är iaf himla snygg i färgen...o i övrigt också.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

*kl*

Jag har ett gulsvart sto e: Patrice -Dragon som jag försökte sälja dräktig i vinter /våras som nu fick en gulsvart litet hingstföl:)

Mia
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Åh, har du testat den lille med? Eller syns det? Jag vet att jag kollade lite extra på dina bilder för att se om han var gul också.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Åh, har du testat den lille med? Eller syns det? Jag vet att jag kollade lite extra på dina bilder för att se om han var gul också.

:o Har inte gjort det men tänkte nog göra det ,han föddes stålgrå och sen blekts av och har nu precis mammans färg och har börjat fälla av .

Så jag tror nog han har gulanlaget med sighan har även ljusare inneröron åt gulöron .

Ska försöka ta några bilder nu för att ha till annonsen och då kan jag lägga in en bild på honom här i färgtråden så får du se vad du tror om färgen på honom ?

Mvh Mia
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Nej han är ej godkänd i ASVH.

Finns inga cremellos godkända i Europa mig veterligen. Halvblod pratar jag om nu..
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

*kl*

Någon som vet om det är nån guling på väg till Bruksprovet i vinter?

Jag hoppas varje år.. :D
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Intressant, jag som trodde att gulanlag inte alls fanns bland fullblod.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

KL

Åsa Bolinder i Västerbotten har/hade en del gula hästar, avlade bla på sin egen hingst Järvdals Sicken En som tyvärr är död. Järvdals Tom som hon tävlar dressyr på nu är väl cremello antar jag? Kan inget om färgavel och har ingen aning om stammar men åtminstone Sicken En var väl rent halvblod tror jag men inte godkänd.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Lite kul att dom hade döpt honom till Alchemist. En alkemist vill ju skapa guld, och eftersom han är cremello sa kan han ju göra guld (dvs fa palominofärgade avkommor) garanterat med ett fuxsto.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Den här Sicken En hade varit något idag, 10-10 i hoppning och placeringar i MSV både hopp och dressyr.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Ja, jag antar att de trodde hårt på honom eftersom de använde honom själva. 10-10! Det var inte dåligt... Han hade nog kunnat gå högre i dressyr, har för mig att han fick stå över tävlandet ett år eftersom han var uppklassad ur allt här uppe då. Var där och tränade förra våren och det fanns en del gula/skimlar i hagarna men de var nog för unga för att vara avkommor till honom. Har faktiskt ingen aning om vad det är för stam/mar de har.

Tom är ju valack, förstås, tog med honom för färgens skull men vet inte ens om de är släkt :o Han heter nog dessutom Tom i Järvdal inser jag nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Hur hittade du info om Sicken? Var in på ASVH och hittar Tom registrerad som isabell med okänd stam, men inget om Sicken finns där? Eller kände du till honom sedan tidigare?
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

I blup-databasen finns bara en avkomma registrerad, Isis, som visserligen ärvde färgen (även om hon star felregistrerad som black), men inte fatt nagra egna avkommor.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Där ser man, jag tog för många ord med. Han fick med andra ord sin gula färg från Dragon, då? Vet inte vilken färg hans mamma var men Puck (mormor) har jag ridit och hon var skimmel.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Å andra sidan står Tom med helt okänd stam (fast som sagt han kanske inte alls är släkt med de andra), så de kanske inte har brytt sig om att registrera dem korrekt? Ingen aning, jag kan ju ha fel också men jag hade fattat det som att de använde honom för egen del. De hade väl iofs inte någon omfattande avelsverksamhet, mamma och mormor kunde de ju inte gärna betäcka med honom...
 

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp