Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Han vann Huntingen 2 år på rad.
Jag vet inte om han är kvar hos Ellen, har för mig att han var tillgänglig i avel i år av henne. Han kan ev. åkt tillbaka till ägaren i Norge nu.
Mitt sto var dräktig med honom, men det var tvillingar, hon sprutades och när hon brunstade var han inte tillgänglig så det blev Aerline H i stället
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Är Löjtnantshjärta visad för ASVH? Han kanske kunde gå genom på prestation, han verkar ju ha fina meriter? Är de inte tillräckliga?
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag har för mig att de kräver mer, han har "bara" placeringar i 150:angel:, han har varit godkänd, , men togs ur avel pga exteriören
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Vi har ju Ravell också, som är godkänd..

Ja men tråkigt nog bara tillgänglig på FAI, hade varit kul om de kört på AI/TAI en säsong iallafall, så kan han fortsätta på FAI igen nästa. Skulle detta inträffa så slår jag nog till..
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag har för mig att de kräver mer, han har "bara" placeringar i 150:angel:, han har varit godkänd, , men togs ur avel pga exteriören

Jag tror det hade kittlat till lite i min mage om jag skulle hoppa 150 cm ;). Vad ska till? Han avkommor verkar ju också gå bra, iallafall vad det står..
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

jo men det såg jag, och funderade på om inte det kunnat väga in vid ett eventuellt godkännande. Jag tror absolut att det varit bra för ASVH att få in en gul hingst som ger gröna papper, som inte finns på FAI, tror det kan hindra att det används så pass med icke godkända hingstar. Kan ju lätt komma till att bli som med skäckhingstarna, inte godkända men används ändå. Lite nyfiken på vad det ska till för att gå genom på prestation..
U
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

jo men det såg jag, och funderade på om inte det kunnat väga in vid ett eventuellt godkännande. Jag tror absolut att det varit bra för ASVH att få in en gul hingst som ger gröna papper, som inte finns på FAI, tror det kan hindra att det används så pass med icke godkända hingstar. Kan ju lätt komma till att bli som med skäckhingstarna, inte godkända men används ändå. Lite nyfiken på vad det ska till för att gå genom på prestation..
U

För hingstar 11 år och äldre, minst 3 plac i Int 1.60 hoppning
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

håller helt med ! Är själv helt faschinerad av färgen. Såsom Bork , gulbrun och isabell! Mitt bork sto vad jag tvungen att avliva 27år gammal den 3 februari :/ hon lämnade ett bork sto efter sig men henne sålde vi , som vi ångrar mkt ! De andra hästarna hon lämnade blev skimmlar och ngn brun . Tänkte betäcka mitt skimmel connemarasto nu med isabell hingsten Arro-Bell , underbart fint färg har har !
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Gulbrun och bork är samma färg ;)
Men jag håller med, dom är underbara. Min dröm är en gulbrun sabino :love:
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Den absolut vackraste häst jag har sett var en bork andalushingst på Veronamässan i Italien
:love::love::love::love::love::love::love::love:
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Antar att du menar Löjtnantshjärta, i inlägg 340 har jag en länk till en annan tråd här på Buke, där står hela bedömningen. Är på norska, men blir översatt
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

vi har två gula halvblod i stallet just nu, ingen av dem är någon ungdom längre dock. Ena är hbl/arab f:75 e.Dragon. Andra är dotter till den första efter Marino. Yngsta stoet va betäckt med Frendship, men va tyvärr tom.
Förutom dem har jag inte sett sådär många gula halvblod
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

*knapplån*

Såg en ettåring alldeles nyss i hagen, isabell! :love:
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jösses, vilken gammal tråd och vilka gamla minnen!

Men jag hittade ju både en och två gulingar sen! :D
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Jag har sedan länge bestämt att min nästa häst ska bli ett halvblod, sto och allra helst med gulanlag.

Men det verkar lättare sagt än gjort att hitta ett lite yngre, gult sto till avel och motionsridning. Det finns helt enkelt inga till salu.Så började jag fundera, är det på väg att försvinna från halvblodsrasen? Vi har ju bara Ravell kvar, men han får ju knappt några ston alls. Bernstein är död, och efter Dragon och Pegasus finns det snart inte många ston kvar. :eek:

Men ni som är lite mer i branschen, är det så att det är på väg att försvinna? Syns färre gulingar nu än förr?
Finns det några gula unghingstar som verkar lovande inför bruksprov och så vidare?

(Och vill tillägga: färgen är naturligtvis inte viktigast hos en häst, men en bonus!)


Fel :D:angel:

Men i övrigt, jag har förstått att det inte är så poppis med färgen, själv tycker jag det är så vackert med gula hästar!
 

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp