Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

fast AVN är väl totalt utbytt sen dess och det finns ingen färg som inte är accepterad + att man ju numera har fattat att gulanlag INTE är albinoanlag. Jag hoppas och tror att om det dyker upp en hingst som är tillräckligt bra för att godkännas så spelar det ingen roll om den är gul, dubbelgul, fläckig, prickig eller randig, den godkänns ändå.
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Det där med att AVN tidigare varit lite skeptiska mot den gula färgen är något som jag också hört. MEN en ur gamla AVN har nyligen poängterat att det finns de som vill ha den gula färgen och intresset utomlands är också stort.

Bifogar en film på min gula uppfödning född 2009, e Hohenstaufen II - Bernstein. Hopptävling från i söndags, ny plats så lite tveksam den här dagen och fick därför ett par konstiga språng.

http://www.youtube.com/watch?v=vhwqEhbyO84
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Morfar är inte godkänd, det är kanske därför?

Jag tycker inte det är så ovanligt med gula dressyrhästar, antingen från Bella-stammen, eller också har de Pompe en bit bakåt i stammen. Gula hopphästar har jag däremot inte sett särskilt många av, men det borde finnas några gula Dragon-ättlingar på hoppbanorna gissar jag? Nån som känner till nån?

Fotade en för några år sedan, Maras Morre f.94 e.Dragon
MarasMorre.jpg
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Vi har haft en hopphäst i stallet som jag misstänker är skimmel född gulbrun, e. Cardento ue. Dragon. Han har typiska "gulögon" och mamman är isabell så det är i alla fall i högsta grad möjligt att han är gul.

Han har tävlat 140 hoppning, kul tycker jag eftersom det som sagt finns betydligt fler gula dressyrhästar än hopphästar iom Bernstein :)
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?


off topic så det stänker om det men

:crazy: Var är detta? Det var nog tyvärr en av de mest opedagosiska och minst inbjudande till frammåtridning banorna jag sätt på riktig tävling någonsin... Tänk vad fint din 4-åring hade hoppat på en bana som inbjöd till framåtridning och där den inte behövt få bakåtbjudning på varannat hinder. Duktig häst! Mindre duktig banbyggare...
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

Sökte lite mer noga i databasen, har allt för mig att jag ska ha fotat en till guling på hoppbanan

Lånar bild av en bekant

Cream Boy f.91
Baryard tränade honom i England för Whitaker och döptes där om till Skywalker, tävlade MSV hoppning. Såldes till Eric Jerneld då han var så pass stor (176 cm) som tävlade honom upp till svår hoppning, därefter blev han exp USA -04

Cortez - Dream Girl - Dragon
CreamBoy.jpg


Cream Girl I f.96
LA dressyr, MSV hoppning, helsyster till ovan
CreamGirl.jpg


Sen finns det fler gula avkommor till ovan nämda sto

Jazzmin 16220 f.82
Jazz - Jovial - Pompe
Jazzmin.jpg


Cadet f.93, svår hoppning
Favorit - Dragon - Epaulette xx
Cadet.jpg


Lona 5743 f.52, Heinfried - Regulator - Brand

Valör f.84, har gått som polishäst i sthlm
e.Napoleon och u.sto e.Pompe
Valor.jpg


Hade visst en hel hög med både gulbruna och isabeller, får återkomma efter jobbet
 
Sv: Är gulanlaget på väg att försvinna?

off topic så det stänker om det men

:crazy: Var är detta? Det var nog tyvärr en av de mest opedagosiska och minst inbjudande till frammåtridning banorna jag sätt på riktig tävling någonsin... Tänk vad fint din 4-åring hade hoppat på en bana som inbjöd till framåtridning och där den inte behövt få bakåtbjudning på varannat hinder. Duktig häst! Mindre duktig banbyggare...

Håller helt med dig. Ingen sjysst bana, då är det dessutom en 90 clear round!!! Hästen blev återhållsam inne på banan därav inte samma framåtbjudning och några konstiga språng. Hästen har tävlat tidigare ett par gånger under våren med helt annan bjudning, första tävlingen såklart tittig på alla blomdekorationer och de farliga målflaggorna, den biten har som synes blivit bättre. (skrev därför i texten också att det inte var en bra runda). Det var mest för att visa bilderna på den gula hästen som jag länkade till filmen som dottern mixtrat ihop.

Finns såklart fler filmer från de andra tävlingarna men dem har ryttarens mamma filmat så det känns liksom inte ok att länka till dem här utan lov ...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp