Adventskalendertråden 2024 - The Opening

IMG_7175.webp

Hööks: ländtäcke
Horsebrands: lädergrimma

Jag har missat att redovisa jättemånga dagar nu. :o Får kanske köra en "best of"- med de saker jag är nöjdast med.
Men idag blev det iallafall:

Dentakus AD70: Pistage. Mums!

Make Up Store-kalendern: Eye & glow essentials palette
Fina färger, kommer garanterat att använda denna.

1000039398.webp

Överlag är jag jättenöjd med kalendern från Make Up Store!

Sammanfattning:
  • Vann 30 kr på Triss (den kostade 150).
  • AD70 var god, förutom de med hela nötter i, men det är ju min personliga smak. Men kanske inte helt värd priset.
  • Pärlans (som jag öppnade i november) var riktigt bra, blir nog en sådan nästa år igen.
  • Jorden-runt-kalendern har jag hamnat efter med. Hade mycket ett tag och har sedan varit trött och förkyld. Ska nog inte ha en tidskrävande kalender igen.

Såhär när alla luckor är öppnade så är detta min åsikt:
Rituals - jag är nöjd, den var som förväntat men hade gärna skippat ljusen och fått fler mousse-grejer som ändå är lite unika just för dom.

Yves rocher - även nöjd med den, den var som jag tänkt mig men inga större överraskningar.

Johannas choklad - alldeles för vuxna smaker, inget för mig och jag kommer inte köpa den igen.

Guldfynd - riktigt besviken i år. Smyckena var fula och både såg och kändes billiga. Förra året var de supersöta och i år var de skit. Köper inte igen.

I har haft ad70s kalender men inte orkat posta dag för dag 😅 Jag är dock inte alls lika nöjd som de flesta andra verkar vara. Utan tvekan har pralinerna smakat gott i många fall, men jag köpte en chokladkalender för att jag gillar choklad, och intrycket är att de flesta praliner smakat något helt annat, ofta syrligt och fruktigt.

Det är absolut hantverksmässigt bra och snygga praliner men inte något som smakar choklad, med bara ett lövtunt täcke choklad runtom bara.
Har tappat bort lappen men tror det kanske varit runt 5 praliner som varit chokladiga i min smak. Gårdagens rrillingnöt var toppen men den idag smakade syrligt igen, ingen kul julfinal... Nästa år kommer jag välja en annan kalender... :)

Själv blev man kraftigt förkyld så har hamnat sjukt efter i min parfymkalender :laugh: Dock sträcker den sig ända till nyår så man kanske hinner ikapp tills dess. Sammanfattningsvis så har jag varit nöjd med kalendrarna, GLOWiD var fantastisk som vanligt och älskade mask kalendern så hoppas på en sån nästa år också, ska definitivt spara och fylla på den lådan iallafall :D Exit var en kul upptäckt så de kommer nog bli en sån varje år framöver också. Reese's känner jag dock att jag klarar mig utan framöver :) Men överlag väldigt nöjd

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
946
· Visningar
29 569
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka