Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Jag är så nöjd med mina garnkalendrar, hoppas att de kan skicka från England till EU nästa år.

AD70 kommer jag nog att köpa igen. Wally and Whiz har varit väldigt trevlig och lagom mycket godis per dag. Olivier’s kommer jag inte att köpa igen, det ska bli väldigt kul att prova det jag har fått men för det priset så känns det lite lite med 20 ml flaskor och en kaka eller pralin i luckorna.

Jag är nöjd med Nivea, hade sett Grääs öppning, så visste att jag behövde det mesta. Samma med Essnce, visste innehållet innan och är supernöjd. Nu ska jag bara klura på vilken parfym jag ska beställa…

Pärlans två kalendrar levererade verkligen, de kommer jag ha nästa år med. Pralinkalendern jag köpte kändes väldigt meh, dålig kvalité på chokladen.

Mr Cake var helt ok för halva priset, men egentligen är det få bitar jag älskar. Samma med vingummit, helt ok för 99 kr, men kommer inte köpa igen.

Jag är nöjd över lag med mina, men jag ska inte ha någon av dem nästa år. Blev sugen på Meds, Lakritsfabriken och några till efter att jag sett här vad som var i luckorna.

Jag har dock en kalender kvar som jag ska öppna i januari! Behöver något att se fram emot på morgnarna, jag är verkligen ingen vintermänniska, och köpte en med lite smink och badkulor för nedsatt pris.

Känns lite tomt att inte öppna kalendrar längre. Har varit dålig på att redovisa de sista luckorna, det har varit så mycket med julförberedelser och annat. I Lakritsrotens kalender var det lakritspipor i lucka 24. Jag har alltid gillat såna så det var en bra sista lucka för mig 😃
I smyckeskalendern var det ett set med örhängen och halsband med små snöflingor på.
Jag är absolut nöjd, men kommer inte ha samma kalendrar nästa år eftersom jag vill ha lite variation.

Jag hade Apoliva och har varit nöjd med den. Inga wow-grejer kanske men kalendern var inte särskilt dyr (ca 600:- tror jag) och det var bara saker jag faktiskt har användning för, typ duschcreme, bodylotion, dagkräm osv 👍
Hade även Mr Cake, köpte en bit in i december till nedsatt pris. Överlag nöjd med den för det priset men hade inte köpt till fullpris. Det var väldigt trevligt med en ätbar kalender, det ska jag ha nästa år med tror jag.

Har inte hunnit uppdatera sista tiden med lucköppning pga tidsbrist men jag hade två kalendrar som inte finns i Sverige,.. tror jag, en med koreansk hudvård och två med choklad från Ikea ☺️ nöjd med båda, men har inte ätit allt från Ikea själv, tröttnade på så mkt på choklad så la upp dom sista 5 luckorna kanske i en skål och har bjudit gäster på dom ^^ den koreanska var bra, har upptäckt lite nya kul märken och var prisvärd men 7 av luckorna var till hud med acne problem och 4 produkter var med tea tree olja vilket jag ogillar skarpt 🫣 lite väl mkt tema då känner jag. Tänkte jag ska lägga samman allt det som var till acne hud och försöka sälja, blir ändå lite värde i det samlat. Men är som sagt ändå nöjd med båda mina 🎅

Har missat att redovisa men Tecentralens tekalender innehöll 14 svarta teer, 4 gröna, 2 oolong, 2 örtteer, 1 vitt och 1 rooibos. Det var roligt att prova en massa olika smaker som jag aldrig skulle ha valt annars, och det var i alla fall tre sorter som jag nog kommer att beställa mer av.

Inlåsts julkalender Jorden runt på 24 dagar uppskattade jag verkligen! Det var roliga tankenötter, ibland lagom utmanande och ibland helt obegripliga… :angel::p
Av de 24 luckorna så tog jag en ledtråd på 4 luckor och lösningen på 4, resterande 16 luckor klarade jag på egen hand (vet inte vad det säger om mitt IQ… :bag::laugh:)
Den kalendern (eller nån liknande) kommer jag definitivt att beställa nästa år igen.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
946
· Visningar
29 569
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka