Adventskalendertråden 2024 - The Opening

IMG_5475.webp

Öppnade sista paketet i den här garnkalendern idag. :love: Tror att det ska bli en sjal/poncho till sommaren.

Jag har redan käkat upp alla mina praliner, p.g.a. lämnar hemmet i 2,5 vecka. Det blev jäkligt mycket praliner på 2 dagar kan jag säga :p

Så bjuder öven på denna bild,

IMG_2803.webp

Som jag sammanfattar med att allt (nästan) var gott. Det var ett par praliner med alkohol eller liknande i, det är inte min favorit.

Kan också sammanfatta med att jag är nöjd.
Kränku hade asgott te. Milt, trots svart. Kommer absolut köpa igen.
Johannas och AD70, goda och välsmakande praliner. De smakade vad de lovade.
Penstore har jag användning för nästan allt, spontant tyckte jag dock förra året kalender var roligare.
Pärlans, alltid lika god.

Helt okej var Ölands och Gotlands. Kommer antagligen inte köpa igen, men det var inget fel på pralinerna i sig. MrCake har goda grejer, men nu har jag haft kalendern flera gånger och känner mig nöjd med det. Tokimeki (asiatiskt godis) klarar jag mig utan fortsättningsvis, men det var iofs inget seriöst inköp heller.

Helgens skörd
Pärlans Kanel och choklad igår och idag Malmö Snövit(?) - nöjd då alla varit goda även om en del är lite diffusa i smaken.

Fazer igår mjölkchoklad och idag blåbärstryffel
Helt okej men tråkiga, nästa år går jag tillbaka till en kartong med bara mjölkchokladen.

Designtorgets Kaffe igår blandade mellanrostade bönor och idag blandade mörkrostade.
Tveksam om det blir kaffekalender nästa år mest för att jag glömmer öppna samt att de känns dyra.

Triss har jag öppnat alla luckor. Fick vinst på tre luckor med samma figur och tänkte att det bara var en vinst per kalender. Det visade sig vara fel.
Fick i julaftonsluckan ny tredje omgång med figur samt tre lika belopp. Små belopp dock men går iaf jämnt upp samt extra lott att skrapa.

JvH pusselkalender (se bild)
Roligt att inte bara ha ätbart. Behöver ej köpas igen då den är uppbyggd så att den kan återanvändas flera år.

Bifogade filer

• 20241222_143243.webp
    20241222_143243.webp
    593,2 KB · Visningar: 13
Jag är väldigt nöjd med tekalendern från tebutiken.se :) varje påse räcker till 2-3 koppar, och flera har varit mycket goda medan alla varit goda.
Mr Cake kommer jag nog inte köpa nästa år igen, om det inte blir till typ 68% rabatt igen 😂 den är rätt tråkig.
Chokladhuset Nynäshamn kommer jag inte köpa igen, inte alls min typ av praliner, inte alls särskilt nöjd, nobelpraliner till trots.

Mumin tekalender har jag bara hunnit dricka 2 påsar av, men den är god. Men jag köper nog inte den nästa år utan kör nog hellre tebutiken igen i så fall.

Tror att jag ska be min vän göra en tygkalender nästa år igen, hon fixade adventspaket förra året och det var väldigt kul, och jag saknade det lite i år.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
48 49 50
Svar
984
· Visningar
30 773
Senast: Masse
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka