Adventskalendertråden 2021

Har fuskat. Haupts lakritskalender skickades ut alldeles för tidigt och nu kunde jag inte hålla mig längre.
Och det var tur att jag fuskade. Jag hade blivit mycket besviken. Alldeles för mycket kombination med choklad i diverse konstiga smaker som t ex olika frukter.
Nu blir det bara den lokala chokladkalendern och trisskalender, samma som förra året.

Men ja, gillar inte deras faktiskt. Vill du bli ickebesviken så unna dig en från Lakritsfabriken. Alltså. Hade den förra året och kan knappt vänta tills jag får öppna årets.

Men ja, gillar inte deras faktiskt. Vill du bli ickebesviken så unna dig en från Lakritsfabriken. Alltså. Hade den förra året och kan knappt vänta tills jag får öppna årets.
Valde Haupt då den skulle ha mer saltlakrits, vilket nog stämde. Hur mycket saltlakrits är det i Lakritsfabrikens. Jag är inte så förtjust i sötlakrits

Valde Haupt då den skulle ha mer saltlakrits, vilket nog stämde. Hur mycket saltlakrits är det i Lakritsfabrikens. Jag är inte så förtjust i sötlakrits

Mycket skulle jag säga. Tycker det var en bra blandning förra året iaf. Jag gillar förvisso både söt och salt, men föredrar salt.

Den här tråden är farlig.
Jaa! :love: :nailbiting: Mycket sugen på den från penstore jag också, men kommer nog hejda mig.

Jag har just nu två tekalendrar och dessutom en frökalender i antågande samt en fråga till lokala pralinerian om de inte kan göra en chokladkalender.

Hon som organiserar min frökalender hade annonserat i en fb-grupp efter rotsticklingar till svarthallon, vilket jag har, så då pratade vi lite mer och hon undrade om jag inte vill vara med i hennes kalender för ovanliga ätbara växter. Givet!!!

Slog till på en Kinder kalender, och jag är 29 :rofl: , men kände passade mig bäst iår.

En sån hade jag ifjol! Inte alls dum, chansen finns att det blir en i år också. :D Jag är inte tillräckligt vågad med smakkombinationer för att köpa chokladkalendrar med praliner eller liknande så jag får hålla till godo med de barnvänliga alternativen fast jag är 33 :o .

Känner att jag måste fatta ett beslut imorgon, men det är så svååårt. Ångrar fortfarande att jag inte köpte Feeluniques kalender ifjol, den här är inte riktigt lika tilltalande men ändå ok. Annars funderar jag på Hudoteket (som var kvar sist jag kollade iaf) eller Skincitys (som jag är förvånad över inte verkar slutsåld?). Egentligen så vill jag ha både hudvård, smink och lite hårvård dock. Kruxet är väl att man vill ha rätt hudvård och ok smink... Sephora hade kanske kunnat vara något om det inte var lite fel märken gällande hudvård till det priset.

Snälla, hjälp en behövande att bestämma sig innan det är försent! :nailbiting: Sitter någon annan inne på ett tips så är det högst välkommet också.

Känner att jag måste fatta ett beslut imorgon, men det är så svååårt. Ångrar fortfarande att jag inte köpte Feeluniques kalender ifjol, den här är inte riktigt lika tilltalande men ändå ok. Annars funderar jag på Hudoteket (som var kvar sist jag kollade iaf) eller Skincitys (som jag är förvånad över inte verkar slutsåld?). Egentligen så vill jag ha både hudvård, smink och lite hårvård dock. Kruxet är väl att man vill ha rätt hudvård och ok smink... Sephora hade kanske kunnat vara något om det inte var lite fel märken gällande hudvård till det priset.

Snälla, hjälp en behövande att bestämma sig innan det är försent! :nailbiting: Sitter någon annan inne på ett tips så är det högst välkommet också.

Jag hade tagit Hudoteket före Feelunique. Den kändes mer gedigen (jag spoilar inte när jag kollar, går bara på märkena). Skincity har ju fått klagomål på priset i år och jag håller delvis med fast jag har den med jag vet ju att de ha flest märken jag gillar så jag är nöjd ändå.

Jag hade tagit Hudoteket före Feelunique. Den kändes mer gedigen (jag spoilar inte när jag kollar, går bara på märkena). Skincity har ju fått klagomål på priset i år och jag håller delvis med fast jag har den med jag vet ju att de ha flest märken jag gillar så jag är nöjd ändå.
Jo, men det var det här med att jag skulle önska lite smink också. Annars... om man tänker mer rent hudvård så kanske Glowid varit något, även om jag inte brukar baser på större delen koreansk hudvård, så skulle man ju använda allt..... hmmm.

Jag har beställt AB70:s pralinkalender och ska beställa från en lokal producent också. Från den sistnämnda lär jag beställa praliner till jul också - de är verkligen fantastiska.

Skönhetskalender har jag inte köpt någon ännu. Skincity nobbar jag nog i år pga innehållet i förhållande till priset (trevliga märken och så, dock), men jag blev väldigt sugen på GlowID. Eller Hudoteket. GlowID är en ny bekantskap för mig men gillar kbeauty och att de bara säljer cruelty free. Egentligen vill jag ha smink, men jag har lite för mycket smink som köpts tidigare i år och ligger oanvänt (piercade näsan i augusti och de läker ju fortfarande. Så sminkar bara ögonen - vill inte få smink i oläkta piercingar..). Dessutom är jag lite kinkig med smink och hudvård.. Får se om det blir nån. Det blir ju en del pengar och häromdagen bokades en ny tid hos "tandläkaren" för min ena katt, vilket lär bli dyrt denna gång. Men praliner för en tusenlapp i december är inte fy skam, inte alls!

Jag har ju bara en kalender. Men om babyn vaknar 4 kan man ju missta sig och råka öppna första luckan idag🙀 Jag BEHÖVDE den kolan!

Bifogade filer

• 0B6A536D-8EA1-47A1-9ED6-0764A38EF12B.webp
    0B6A536D-8EA1-47A1-9ED6-0764A38EF12B.webp
    131,4 KB · Visningar: 68
Blir på riktigt irriterad på en bekant till mig. Hon frågade mig om jag hade köpt någon julkalender i år och jag berättade vilka jag har köpt.
Efter att hon fick veta det har hon skrivit långa haranger om hur gärna hon vill ha en kalender i år men att hon inte har ekonomi, och oooojjj vad gärna hon också skulle vilja ha zalandokalendern och oj vad hon hoppas att någon kan köpa en sån till henne och oj vad kul för mig att jag har råd med så många.

Det känns mest som att hon tigger och hoppas att jag ska köpa en sån till henne också, bara för att det är så himla synd om henne som inte har råd 🤦‍♀️

Jag har kvar zalandokartongen som kalendern kom i så nu funderar jag på att skicka över den till henne och skriva ett kort: "Varsågod! En julkalender från mig till dig! ❤️" och typ stoppa i en kalender med Greta Gris istället.

Blir på riktigt irriterad på en bekant till mig. Hon frågade mig om jag hade köpt någon julkalender i år och jag berättade vilka jag har köpt.
Efter att hon fick veta det har hon skrivit långa haranger om hur gärna hon vill ha en kalender i år men att hon inte har ekonomi, och oooojjj vad gärna hon också skulle vilja ha zalandokalendern och oj vad hon hoppas att någon kan köpa en sån till henne och oj vad kul för mig att jag har råd med så många.

Det känns mest som att hon tigger och hoppas att jag ska köpa en sån till henne också, bara för att det är så himla synd om henne som inte har råd 🤦‍♀️

Jag har kvar zalandokartongen som kalendern kom i så nu funderar jag på att skicka över den till henne och skriva ett kort: "Varsågod! En julkalender från mig till dig! ❤️" och typ stoppa i en kalender med Greta Gris istället.
Vilket beteende!

Men vad är det för en människa?!? 🤬

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka