Adventskalendertråden 2021

Jag har skrivit ett inledande avsnitt till en eventuell adventskalender att ha med barnen på jobbet. Även börjat tänka på olika uppgifter/utmaningar som de kan få göra för att hjälpa individerna i sagan. Det vore så roligt att orka göra den klar, men får se hur det blir. Är kanske inte jättestor chans.

Jag har skrivit ett inledande avsnitt till en eventuell adventskalender att ha med barnen på jobbet. Även börjat tänka på olika uppgifter/utmaningar som de kan få göra för att hjälpa individerna i sagan. Det vore så roligt att orka göra den klar, men får se hur det blir. Är kanske inte jättestor chans.
Det kommer fler jular! Låter supermysigt och roligt.

Jag har idag skrivit till den lokala pralinmakaren och frågat om de inte vill göra en pralinkalender. :idea::D

Jag är så sugen på en kalender men tycker det är svårt! (Så mycket lättare när man köpte en billig kalender med choklad i)
Söker en lite blandad kalender, typ med lotion/tvål/scrub osv. Och gärna med mascara/läppstift, för mig som inte använder foundation osv känns en ren smink kalender helt onödig! Vill använda allt så att säga :)
Några tips?:)

Så här blev sambons adventskalender. På bilden har jag inte lagt i nått. Det som hamnar i är godis som kinder, fazer choklad, chokladbollar och chips b.la och små saker som nån drake, bygga ihop en pokemon och viktigt glöggmugg :D

Påsarna färdigt kit från ÖB som jag dekorerat (utöver siffrorna som kom med) med snören m.m. klistermärken på det sista då räknar med hemma hos hans familj med odågorna (katterna) som gnager snören. :up:
20211029_203137.jpg

Den här tråden är farlig. Nu har jag också köpt pen stores adventskalender :nailbiting:

Jag var sugen på den redan förra året men jag har varit motvillig till att haka på det här med dyra adventskalendrar. Det har ju blivit en så sjukt stor grej! Men nu har jag väl vant mig, särskilt med tanke på hur många kalendrar som kostar över tusenlappen :D

Jag har köpt kahls kaffekalender som jag ska skicka till killen i USA som del i något form av "care package". Någon som vet vilka mått den har? Den skulle inte skickas förrän i mitten av november och jag behöver förbereda låda och lite så men hittar bara vikten, inte måtten 😅

Den här tråden är farlig. Nu har jag också köpt pen stores adventskalender :nailbiting:

Jag var sugen på den redan förra året men jag har varit motvillig till att haka på det här med dyra adventskalendrar. Det har ju blivit en så sjukt stor grej! Men nu har jag väl vant mig, särskilt med tanke på hur många kalendrar som kostar över tusenlappen :D

Jag har köpt kahls kaffekalender som jag ska skicka till killen i USA som del i något form av "care package". Någon som vet vilka mått den har? Den skulle inte skickas förrän i mitten av november och jag behöver förbereda låda och lite så men hittar bara vikten, inte måtten 😅
Jag kan mäta under dagen, har den hemma ☺️

Ja, jag vet inte vad som hände för mig heller 😂

Jag ser det som en välförtjänt present till mig själv. Jag sliter alldeles vansinnigt på jobbet nu så jag förtjänar en massa kul 😁
Denna anledning gör att jag också borde köpa minst en till egentligen. Men köpte nyss Lykos nyaste lovables box utan att kolla så noga på innehållsförteckningen. Så tänker att det åtminstone blev en slags tjuvstart på julkalendrandet...

Fast å andra sidan storstädade jag nyss här hemma och har mycket plats för ännu en stor kalender på minst en byrå 🙈 Så ska kanske kika in på eleven nu när de hade lite rea, eller en marshmallowskalender, eller Baileys choklad... Eller spara pengarna och köpa något extra kul på Sweden horseshow istället 😅 (och samtidigt inser jag ju så klart vilken tur jag/vi har som ens har möjlighet att ha denna villhöver-ångesten över att fundera på om vi vill ha en till kalender, en istället för att fundera över om vi har råd eller inte 😊)

Är hur som helst nyfiken på hur du kommer ha tid att öppna alla kalendrar varje dag. Ska du ställa väckarklockan lite tidigare varje dag? 😅 Eller blir det kvällsöppning? @Zinfernia

Jag är så sugen på en kalender men tycker det är svårt! (Så mycket lättare när man köpte en billig kalender med choklad i)
Söker en lite blandad kalender, typ med lotion/tvål/scrub osv. Och gärna med mascara/läppstift, för mig som inte använder foundation osv känns en ren smink kalender helt onödig! Vill använda allt så att säga :)
Några tips?:)

Har du tittat på Lush?

Denna anledning gör att jag också borde köpa minst en till egentligen. Men köpte nyss Lykos nyaste lovables box utan att kolla så noga på innehållsförteckningen. Så tänker att det åtminstone blev en slags tjuvstart på julkalendrandet...

Fast å andra sidan storstädade jag nyss här hemma och har mycket plats för ännu en stor kalender på minst en byrå 🙈 Så ska kanske kika in på eleven nu när de hade lite rea, eller en marshmallowskalender, eller Baileys choklad... Eller spara pengarna och köpa något extra kul på Sweden horseshow istället 😅 (och samtidigt inser jag ju så klart vilken tur jag/vi har som ens har möjlighet att ha denna villhöver-ångesten över att fundera på om vi vill ha en till kalender, en istället för att fundera över om vi har råd eller inte 😊)

Är hur som helst nyfiken på hur du kommer ha tid att öppna alla kalendrar varje dag. Ska du ställa väckarklockan lite tidigare varje dag? 😅 Eller blir det kvällsöppning? @Zinfernia
Åh vad spännande! Du kanske kan ha en liten pre-decemberöppning av boxen här i tråden så att vi alla kan komma i rätt stämning? 😁

Ja jag tänker dagligen på hur priviligerad jag faktiskt är. För mig är inte 9000 en jättestor summa på pappret men jag kommer nog att känna mig väldigt slösaktig när allt är öppnat och jag har ett berg med prylar jag - egentligen - inte behöver.
Jag hade ju överlevt ändå men det blir onekligen en roligare december med så många lucköppningar 😆

Jag tänker mig ändå att jag ska försöka öppna på morgonen. Kollegorna är vana vid att jag är sen emellanåt så ingen lär höja på ögonbrynen för det 😆

Jag funderar på att köpa en kalender med kattgodis, MEN jag har ju sju katter 🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈 Innebär det att jag behöver köpa sju kalendrar eller tror ni att de kan dela på en. 🤔

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka