Adventskalendertråden 2021

Ursäkta ot och dålig humor, men finner det så roande att det är just medlemmen Piglet som tryckt på skratt-gilla-ikonen i en kommentar om Greta Gris :D.

Bifogade filer

• Screenshot_20211031-210903.webp
    Screenshot_20211031-210903.webp
    55,3 KB · Visningar: 116
Hörrni, jag letar pralinkalender men går bet. Mycket verkar slutsålt och resten vet jag inte om jag vågar slå till på. vad rekommenderar ni i choklad/tryffel/pralinkalenderväg?
Min lokala chokladbutik har webbshop. Johannas choklad i Kalmar. Förra årets kalender var toppen!
Kan vara slut då de gör begränsat antal, men de lade ut på Instagram i veckan att det fanns kvar att beställa.
Självklart har jag beställt sedan länge.

Jag har vikt mig... jag sitter redo att köpa Glowids kalender (kan vara därför jag lagt ut en massa på Tradera som jag vet säljer bra :angel:).

Jag är egentligen för pank för att lägga pengarna på något sådant men jag behöver något att se fram emot. Det gångna året har varit vidrigt och innan jul är det först Allhelgona då jag tänker gå till kyrkan för mamma (det blev ju ingen begravning) och sedan är det ett år sedan hon dog på julafton.

För säkerhets skull, innan jag vslde kalender, kollade jag på Youtube när div kalendrar packades upp. Jag blev fullständigt mätt (och lite besviken) så det blir ingen kalender här. Tror jag.

Jag har aktivt valt att inte kolla på den jag köpte 😊 Men såklart tråkigt om jag blir besviken av den. Vi får se helt enkelt.

Samt har köpt en godiskalender 😁
Tyckte verkligen jag förtjänade lite pepp i år 🤷😁

Tack för tips! Jag slutade vela och beställde en därifrån på studs :D

Jag med :laugh: Känner igen att jag varit inne och tittat på den tidigare, men nu kände jag att jag behövde skärpa mig och få iväg en beställning :D Säkrade upp med att beställa några extra praliner så att jag inte råkar öppna första luckan direkt den kommer eller så :o (extra plus för att de inte skickas än på några veckor tror jag :angel:)

Nu har jag två kalendrar, en från Clinique och en från Rituals som jag fått av mamma 🥰✨Är lite sugen på Ikeas kalender och en gröt kalender med 🙈. Är osäker på gröten dock, borde provsmaka någon först ^^, hur fungerar dom, tillsätter man bara vatten i burken gröten kommer i?

Också funderar jag på en som är för bara söndagar från Panduro, med lite akvarell färger och penslar och så. Tänker kanske jag kan sitta med det en kväll i veckan så kan mannen få spela sina tv-spel. Så har vi december mys i varsitt rum ✨🤭😛

Finns det någon kalender som är till för hemmet? Vet inte vad jag menar den ska innehålla men lite såhär mysiga saker att ha 😅

Haha, min son älskar Greta gris 🐷
Men de är faktiskt ganska roliga när man väl börjat kolla 😅
Jag får väl ge det en chans då 😆
Ja, men ändå liksom... Inte sett att det finns nån annan griskalender :p
Nä, det är dåligt med såna 😩 du kanske kan göra en egen med bilder på dina? 😍

Och @Zinfernia , du får gärna tipsa om vilken Greta Gris kalender som är bäst! :up::laugh: Det finns typ 20 olika (Dottern älskar Greta, jag hoppas att det ska ha gått över till advent, men börjar ge upp lite :arghh:)
Ah, jag med min enorma erfarenhet av Greta Gris-kalendrar ska försöka guida dig rätt 😆 den bästa (och enda jag sett 🙄) finns på Ica Maxi i Göteborg!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben