Adventskalendertråden 2020

Jag hade nog hellre fått fler med samma ändå, ett värmeljus håller ju inte så länge och en har väl gärna flera små ljus tända samtidigt, då föredrar jag samma doft gärna ^^

Jo, fast lite fler än 3 dofter skulle det nog ändå kunna vara.

Ikea har ju sådana värmeljus i massor av dofter så göra en själv kanske?

Har funderat på det, det finns ju sådana där färdiga kalendrar man kan fylla själv. Kanske blanda med lite olika saker, te, kaffe, ljus, diverse kosmetika, något gott. Problemet är bara att då krävs det lite planering och då tenderar det ibland att bli långt mellan tanke och handling för mig :p

Jag och min bästa vän utbytte födelsedagspresenter förra veckan och det visade sig att vi hade köpt varsin tekalender, fast i olika format :laugh: Så jag kommer att ha en tekalender från Nabo i år, och ska även köpa mig en lite finare chokladkalender tror jag.
Visa bifogad fil 58251

Köpte också den tekalendern idag, som bonusbelöning till min snälla granne som låtit min häst bo där tillfälligt. Jag kollade inte på alla "luckorna" men av det jag såg så blev jag rätt sugen på den själv! Väldigt snygg förpackning också.

Köpte också den tekalendern idag, som bonusbelöning till min snälla granne som låtit min häst bo där tillfälligt. Jag kollade inte på alla "luckorna" men av det jag såg så blev jag rätt sugen på den själv! Väldigt snygg förpackning också.
Ja, verkligen fint förpackad! Har inte tjuvkikat på smakerna alls faktiskt, men det låter ju lovande!

Jag körde Maria Åkerbergs kalender i fjol och tyckte den var bra :) ganska dyr dock. Vet inte om de har en i år igen?
Ska nog sikta in mig på en kaffekalender i år.

Hade en dumlekalender förra året köpt på mitt Ica för typ 70 spänn. Tror det blir likadan i år om jag inte springer på Malmö chokladfabriks kalender eller något liknande :)

Hämtade ut vår Kaffekalender! Den ser riktigt fin ut, kul med ”jorden runt”-tema. Man fick med ett häfte där det står om alla kaffesorter (har inte tjuvläst!) och vi tänkte att vi skulle ge varje sort ett betyg och skriva in i häftet :p
6CCC8996-3A64-4AF4-B0CD-78CF15BCB4C5.webp

Den här tråden påminner mig om att jag måste börja hitta på saker till våran kalender... :idea: Jag och maken har en liten tradition att ha en gemensam, egengjord kalender varje år där vi köper småsaker som är kul eller bra att ha. Köper hälften var.
Tycker de färdiga man köper ofta är hutlöst dyra? Sådär 1000 kr för en grötkalender eller något annat som mest är fyllt av reklam-prova-på-förpackningar... :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 088
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: zassoo
·
Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 765
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar