Adam Ehrengranaths bok

F

Faisy

Var får man tag på Adam Ehrengranaths böcker? De har funnits i Livrustkammaren, har jag hört, men finns de att beställa från ngn internetbutik? Tackar!

Sv: Adam Ehrengranaths bok

Livrustkammaren kan kopiera den kostar 3000 om jag hört rätt. Annars leta på antikvariat. Vet en som köpt en antik för 3000.

Tackar!:)

3000 SEK för en bok.. Det är ungefär 300 euro.:eek: Jag är mest intresserad i "Ridkonst"-boken.

Hej!

Ehrengranath har inte skrivit någon bok som heter "Ridkonst"

Han har skrivit en skrift om hasleden och en om hästens rörelser, dessa två finns i nyutgåva i en bok som kom på 80-talet. Det är den som Puppan tipsar om.

Sen har han skrivit en bok som heter "Ridskolan eller ridläran" som kom ut 1836. Den har inte givits ut sedan dess, och det är en stor tjock bok i två band. Därför måste man köpa den på antikvariat och därför är den så dyr. Alternativet är att få den kopierad från något av de bibliotek där den finns, och det kostar också en del. Eller så får man åka till något bibliotek som har den och läsa på plats.

kolla på adall.com kanske addall.com det är ett tag sedan jag har köpt en bok genom dom. adall är en förmedlingssida som länkar dig up med bokhandlare och antiquariat i hella världen. Jag har köpt min De la Gueriniere där (fransk originalduplikat för EU 60.- Manege royal - Pluvinel EU 70.00, Newcastle's bok för EU 120

dom har ochså en rätt så bra översättning av de la Guerinieres Ecole de Cavalerie för ca EU 30.--

lycka till

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: MiniLi
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
90
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar