Det låter som en bra plan! Jag hade också siktat in mig på just domJo det är ju en plan. Tänker isf bara gå på kvinnomötena får försöka sikta på nästa onsdag!
Kommer absolut skriva här efter festen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som en bra plan! Jag hade också siktat in mig på just domJo det är ju en plan. Tänker isf bara gå på kvinnomötena får försöka sikta på nästa onsdag!
Kommer absolut skriva här efter festen!
Finns AA-forum?För att jag inte är bekväm med att prata öppet inför folk? Har aldrig varit.
Det kommer ta mig ÅR innan jag kommer dit, därför använder jag nu forum och vänner som bollplank.
Och ja tråden startade med AA. Men ser inget fel med att den utvecklas på andra sätt?
Finns AA-forum?
Vad ska du klä ut dig till? (fanns ingen pumpa )
Åh, det hade jag velat se, men förstår om du inte känner dig bekväm med att lägga upp bild på det, även efter du eventuellt blurrat bort ansiktet...En ölflaska
Det var en fråga, men låter ju toppenVet, har ju reggat mig men inte kommit längre än så än
Åh, det hade jag velat se, men förstår om du inte känner dig bekväm med att lägga upp bild på det, även efter du eventuellt blurrat bort ansiktet...
Jag tycker det låter jättebra om du kan ta dig iväg till kvinnomötena ett tag. Gå ett antal gånger och bara lyssna och se hur det känns.
Det var en fråga, men låter ju toppen
Grymt bra jobbat @pepp ! Jag inbillar mig inte att jag förstår vad du går igenom, men jag är sjukt imponerad
Hahaha så bra koll hade jag!Den är på lördag
Hahaha så bra koll hade jag!
Hur känns det nu när du ser 21 dagar?
Så coolt att då lyckas med tre!Det känns bra jag trodde ju liksom aldrig att jag ens skulle klara en vecka så
Fint att höra att du hänger i @pepp. Jag har undrat hur det går för dig men inte velat tränga mig på.
Att se dig skriva om dina känslor, och även din situation i den här tråden har rört upp mycket i mig då jag känner igen mig. Min resa liknade din, med undantaget att jag hann gå lite längre innan jag verkligen lyckades bryta mönstret "en gång för alla", peppar peppar. Tack vare AA, men kanske främst den öppenvårdsbehandling och det inre jobb jag gjort är jag idag nykter sen ett antal år tillbaka, och hann inte förlora allt innan jag tog tag i det. Jag testade även antabus över ett par månaders tid, men den var inte rätt för mig. Det jag vill säga med den kommentaren är att den inte är en fix-all, utan endast ett hjälpmedel som fungerar olika för olika människor.
OM du någon gång skulle känna att du har något du vill diskutera, eller bara känslor som behöver vädras inför någon som stått i dina skor är du välkommen att PM:a mig, jag lovar att svara. Eller här i tråden naturligtvis
Angående AA så var mina tidiga upplevelser ganska... ogreppbara. Jag hade svårt att känna att jag hade en plats i gruppen eftersom jag hade svårt att relatera till många av de som delade. Det är så lätt att hänga upp sig på detaljer som att några kommer från slutna anstalter för att delta, andra har ytterst liten chans att få en fungerande ekonomi, många har svikit sina anhöriga så pass att de förlorat kontakten, gjort hemska saker mot andra och sig själva, begått brott osv. Det som är viktigt att ta med sig är dock att mötet främst handlar om dig själv. Det är en plats du kan tillåta dig känna precis vad som helst, allt du kanske döljer för andra. Och om du vill, prata om saker du inte känner att du kan prata om med någon annan, inför folk som inte sprider det vidare samt troligtvis har känt eller gjort något liknande. Att spegla sig i andra är jobbigt och läkande, och för beroendepersoner är allt läkande jobbigt.
Man kan älska alkoholen en livstid, men den kommer aldrig att älska en tillbaka.
Tack för att du delar med dig! Och grymt jobbat åt du några mediciner alls, eller var det möten och jobba med dig själv som gällde?
Känner igen mig mycket i det du skriver om AA, att det är svårt att relatera... man är ju inte själv den personen...