Jag föreslår att vi inte "debatterar" detta mer nu här, tror det kan vara negativt för tråden som sådant. Okej?
Min bestämda åsikt: Det har gått lite drygt två veckor, har jag för mig. Ja, det är starkt och som jag skrev så har jag bara välvilja. Men jag tror inte på att aldrig ge en lite mer obekväm åsikt om man tror att den kan behövas, därav gör jag det. Jag säger inte att hon nödvändigtvis kommer att börja dricka för att det är nån i närheten som gör det - men likväl som jag inte skulle rekommendera att köpa hem alkohol för att visa att man klarar att inte dricka det, så tror jag också att det är enbart destruktivt att ha påverkade personer runt sig. Tror de flesta nykterister faktiskt skulle säga exakt samma sak, iaf alla jag nånsin känt. Om man försöker sluta röka så lär det inte vara en bra idé att gå med rökargruppen på jobbet ut på rökpauserna heller. Samma sak.
Men som sagt, detta är mina åsikter rakt av, menat med välvilja till
@pepp, och jag tror att vi inte hjälper nån eller nått genom att gå längre in i nån diskussion om detta här, så jag lämnar detta ämne nu. Och det har inget att göra med att jag skulle se henne som svag eller nån som inte klarar av det ena eller andra. Men vi är alla människor.