Det sorgliga är att det ofta(st) inte finns så mycket hjälp att få för huvudvärk förutom div. smärtstillande. Om man inte har en jäkla tur och hittar nån extra bra läkare att prata med, kanske. Försöka duger förstås, men acceptera inte bara"hmm, ja du kan ju testa att ta denna tablett, eller denna, eller kombinera dessa...".
@pepp jag har haft stora problem med huvudvärk i snart 10 år, idag mycket bättre än för några år sen dock. Dvs, huvudvärk dagligen, flera år - i den stilen (med ett fåtal undantagsdagar på ett år, kanske). Det är jobbigt, drygt och svårt - och det är värt att försöka hitta hjälp i den mån det går, absolut. Men är man lagd som jag (och kanske du) och har nära till att få huvudvärk så behövs det inte stora rubbningar för att det ska bli på det sättet. Det är ju helt klart en stressande tid för dig nu, så i min värld är det inte särskilt förvånande.
Det jag hade hoppats nån hade bankat in i mitt huvud hade varit att testa att pressa mig till att sova länge, varje natt, i en längre period. Dvs minst säg, 3 veckor av 8-9 timmars sömn. Sen utvärdera, hur påverkade detta? Det är mitt råd. Det kan inte skada, men det kan hjälpa väldigt mycket, det gjorde det för mig när jag blev tvungen av andra anledningar (annan värk) att vila/mycket en period. I början fick jag alltid mer huvudvärk om jag sov mer nån natt, och slutade därmed göra det. Men jag tycker du skulle testa. 3 veckor strikt, för det KAN hjälpa väldigt mycket.