- röra på mig varje dag, börjar så fort jag blivit symptomfri
- ingen telefon(spel) i sängen
- ingen shopping, börjar omgående
- lägga mig innan 01 veckodagar och gå upp innan 10 alla dagar
Dag 3:
Somnade vid 3, vaknade 11:30. Det är rätt skönt att se att jag inte sover "för mycket" egentligen, får lätt känslan att jag slösat bort hela dagen och bara sover och sover. Men 8,5 h känns helt okej, jag är jättetrött på vintern. Vill bara försöka tidigarelägga det hela lite. Denna vecka är det tentaskrivning som gäller och min studiekamrat är duktig på att sparka upp mig. :) Inget shoppande och har inte spelat på telefonen efter 01. Symptomfri idag också så i kväll ska jag prova träna lite. :)

Trots initialt motstånd så fick jag faktiskt till 2 x 10 minuter av meditation. Gjorde dagens övning i mitt nybörjarprogram och kunde sen inte låta bli att också testa 10 min med Metta, en meditation med fokus på 'loving kindness' både gentemot sig själv och gentemot andra.

Dag 1: har redan skjutit upp yogan till imorgon 🙄 men har börjat lite smått på journaling så tänker inte skriva av dagen.

Ridning imorgon, ledig i övrigt så tänkte yoga i 20 min innan jag åker som en liten uppvärming. Blir bra det med 🙂

Igår hade jag sådan migrän efter jobbet att jag inte ens kunde resa mig. Så blev inga 30 min rörelse då.

Idag är de avklarade redan vid lunch dock! Promenad idag med, 40 minuter i lugnt tempo.

Mål: 90 min aktivitet dagligen.

Gått promenad på lite över en timme samt en timmes yinyoga. Hittade ett ganska nytt lokalt företag som har yinyoga och de har prova-på gratis denna veckan. Så klart on-line i första hand, även om de har sex platser i lokalen också. Bra pass, men vet inte om on-line ger så mycket mer än de pass som går att hitta på Youtube, så att det är värt att betala framöver. Men ska testa ett till i veckan.

Idag blev yogan av!
12 min via DownDog App. Kändes nästan "för enkelt", och då måste jag påminna mig själv om att det är ju 12 min mer yoga än innan! Bättre att börja så att det känns enkelt. Tänker trappa upp med 3-5min varje vecka.
Flera pass om dagen helt okej, men inget krav. Tror det ska kunna rulla på bra 🙂

Journaling också halvt avklarat, tänker skriva lite varje morgon och varje kväll.

Dag 5: inget spel, inga sociala medier. Har haft migrän i fem dagar så idag ”fuskade” jag lite. Åt en halv raw-glass, dvs glass utan raffinerat socker. Den var inte god, så den kunde jag lika gärna varit utan 🙃 inte kommit upp i min skärmtid.

Idag fick gurka bli dagens femte, egentligen tycker jag inte riktigt det gills men reglerna får lov att vara lite generösa :angel: Har också ätit spenat, äpple, tomat, kiwi.

Här går det över förväntan, men det har ju å andra sidan bara gått 5 dagar än. :D Rörelse med yoga och promenad varje dag, hudvårdsrutin och mycket vatten. Hoppas komma in i lite planeringsmode imorrn.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 633
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
17 684
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka