Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan iofs tycka att det är mer värt om en häst kvalat via kvalitets (eller gått både kvalitets och dressyruttagning) eftersom "hela" hästen bedöms på en kvalitetsbedömning, även hoppningen. Det säger liksom mer om helheten och hästen behöver vara mer allsidigt utbildad.
Ja, jag är också avelsintresserad, och kvalitets är ju mer användbart som avelsvärdering.Håller verkligen med dig. Som avelsintresserad vill jag att hela hästen bedöms som underlag till avelsvärdering av föräldrarna.
Kan man möjligtvis få lägga en volt och rätta galoppen om man hamnar i korsgalopp efter ett hinder? Jag tänker då snarast på efter hinder nr 2.
Att hoppa i korsgalopp blir sällan så bra...
Alltså: vad jag funderar över är väl just hur unghästutbildning och -visning i relation till de hästar och ryttare vi faktiskt har, ser ut. Vid kvalitets säger väl domaren att hästen visats normalt/väl/mycket väl av sin ryttare? Men det står sedan inget om detta i papperen?
Jag ska försöka ställa frågan till domaren innan jag startar så får jag ett svar direkt, men anar att jag kommer att vara för spänd och fokuserad för att komma ihåg att fråga.