2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker inte väga mig på några veckor men känner att jag har gått upp många kilon.
Träningsmotivationen är noll men tvingar mig iväg. Har troligtvis någon skit i kroppen som inte bryter ut och då blir ju inte träningen lättare.
I går åt jag bra sånär som på en panerad fisk som serverades på jobbet.

Startvikt 1/3-17 68.6kg

8/3 69.2kg
15/3 68.5kg
22/3 67.8kg
29/3 68.0kg
5/4 67.7kg
19/4 65.9kg

Målvikt 53.4kg

Hoppa över en veckas vägning var ju en hit :p

Barnet har varit sjukt en dryg vecka och jag har knappt kunnat lämna honom, så matintaget har varit sådär. Alldeles för mycket mackor och godis. Han har ätit nästan non-stop så det har väl kompenserat. Eller nåt.

Det går dåligt för mig. På två månader har jag gått ner 1,4kg och stått still och gått upp och ner i typ en månad. Jag äter bra i typ en vecka och så har jag en dålig dag och då är allt förlorat. Så onödigt :banghead:

Har inte varit något extremt frosseri i påsk men ändå mer godis än vanligt. Har dock rört mycket på mig så även fast jag känner mig lite pluffsig så står vågen stilla :up:

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg

19/4 65,4 kg

Ligger stadigt på 1500 kcal men det verkar inte ske så jätte mycket, jag kanske hamnat på en platå. Mitt energibehov borde ju vara runt 2000 åtminstone så ekvationen går inte riktigt ihop. Vill minnas att det hände desto mer förra året. men de är la bara å köra på. Idag blir det gym igen, börjar känna mig lite starkare nu och orkar fler situps innan jag ser blodsprängd ut i fejjan :D:D

Urk. Måste hitta tillbaka till motivationen som fanns för sisådär två veckor sen. Känns som jag fallit tillbaka totalt. Är sugen hela tiden och tycker plötsligt det är mer värt att äta gott och fortsätta vara överviktig.

Tur att jag har en sambo som i alla fall ibland försöker hjälpa till. Påminner om att Nä, vi ska inte ha nåt godis idag :p

Nåja. Hållit kaloribudget på 1500 kcal idag. Inte så mycket motion, men en sak i taget...

Hoppar in i den här tråden också! Har visst gått upp 6 kg senaste 1,5 året :o Så dom tänkte jag väl bli av med. Kör periodisk fasta 16:8. Jag har gjort det en gång tidigare och då rann kilona av. Enkelt och bekvämt för mig och fungerar bra med livet i övrigt! Nu tränar jag lite mer än förr i tiden, men trivdes bra när jag vägde kring 56. Får dock se om jag verkligen vill gå ner till 56 igen med tanke på att jag har lite mer muskler idag. Vi får se helt enkelt vad det landar på!

Startvikt: 62,2

Jag har funderat på det där "nu har det gått åt skogen så nu kan jag lika gärna fortsätta längre ut i skogen". Jag känner väl igen det både från mig själv och andra, och jag funderar lite på vad det så att säga står för. Varför tänker man så? Att man tänker så, står däremot helt klart.

Jag tror att jag vet! Eller, vet hur jag själv fungerar i alla fall. Jag känner mig nämligen motiverad så länge jag känner att processen fortskrider. Därför väger jag mig varje morgon (under viktnedgångsperioder) för att försäkra mig om att det går åt rätt håll hela tiden. Går vikten upp av någon anledning så blir det en törn mot motivationen. Jag vill se, och känna, resultat för att min motivation ska hålla i sig. Om det blir onyttigheter vid något tillfälle så upplever jag det som att processen stannar upp och då tappar jag motivationen. Tappad motivation = mer onyttigheter.

Dumt såklart, men det är inte lätt. Läste ett citat någon gång som sa att viktnedgång inte är en fysisk kamp utan en psykisk. Tror vi alla känner så :p Hade det varit enkelt så hade ju alla som vill lyckats.

är det någon som vet om viktminskning och näsblod är sammankopplade? Blöder näsblod nu och det är förstagången som jag gör det vad jag vet.

är det någon som vet om viktminskning och näsblod är sammankopplade? Blöder näsblod nu och det är förstagången som jag gör det vad jag vet.

Går jag ner för fort i vikt protesterar kroppen med att blöda näsblod. Jag får även blodtrycksfall vilket för att jag som mest får gå ner 0,5 kg/vecka enligt läkare.

Går jag ner för fort i vikt protesterar kroppen med att blöda näsblod. Jag får även blodtrycksfall vilket för att jag som mest får gå ner 0,5 kg/vecka enligt läkare.
Ok då vet jag. JAg har inte fölorat så mycket i vikt senaste 4 v. men gått från 45% kropps fett till 33% kropps fett. Antar att det kan ställa till en del.

Bläää, idag är det fruktansvärt deppigt väder, jag var kall och frusen efter jobbet och ville helst hem till soffan och en påse chips efter jobbet. Åkte hem till mamma och tog en kopp kaffe i stället, så i stället för chipsen blev det ett kex och ett par små chokladägg hos henne, och ett par små korvbitar nu när jag lagade middag. Tur att jag kom på att åka till mamma, annara hade jag varit stinn av chips nu (för jag hade inte nöjt mig med en trettiogrammare). :nailbiting:

Ja, ursäkta att jag tjatar om den där nya fettvalken på magen. Men den märks! Som en ny och helt oanvändar och meningslös kroppsdel - som inte känns som jag.

Det är inte det att jag är mager och saknar kroppsfett för övrigt, det är just den här distinkta ansamlingen på magen som är helfel. Mitt fett fördelar sig i övrigt helt annorlunda på kroppen och på sätt jag är van vid.

Hursom så är den så liten, så om - säger om - den uppför sig normalt och är normalt lätt/svår att banta bort, så borde någorlunda strikta matvanor från igår och maj ut räcka. Så jag testar det, och ser vad som händer.

Mitt mål är knappt ens viktminskning, bara att valkhelvetet försvinner!

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg
19/4 65,4 kg
21/4 65 kg

Imorgon kanske jag ser en 4a :banana::D Igår tog jag en härlig ridtur på en timme, och
idag blir det ett besök till Gymmet efter jobbet.

Jag tänkte på den här tråden igår då jag på förmiddagen hamnade i en social situation där det helt enkelt var för socialt obekvämt att tacka nej till ett wienerbröd. För mig är det helt självklart att jag undviker social obekvämhet runt mat framför att hålla fast vid "dieten". (Vad gäller mig själv hade jag lätt kunnat avstå det winerbrödet, jag är sällan sötsugen på förmiddagen och wienerbrödet var egentligen inte så gott som jag tycker att de ska vara. Om sådana mot all förmodan hade serverats till alla på jobbet, hade jag bara låtit bli att ta.)

Men om jag inte hade fått wienerbrödet skulle jag ha druckit vin till middagen, vilket jag starkt hade föredragit. Faktiskt bar det sig inte bättre än att jag även tog ett par glas, kropp och själ ville verkligen ha lite vin igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar