2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog en paus från att äta enligt diet vid påsk, men fortfarande äta mestadels vettig mat. Var på fest förra helgen och åker till Tyskland på torsdag, så har hållit mig kvar vid icke-diet men okej mat. Passar på att njuta av bröd, pasta och potatis. :)
När jag är hemma från Tyskland ska jag fundera då på hur jag ska ta tag i mig själv igen, om det är att utesluta kolhydraterna igen eller om jag ska göra på något annat sätt.

Suck går inget bra här. Fortfarande inte hittat tillbaka sen påsk. Mycket för att vi ränner på visningar i annan stad var och varannan dag. Jag tycker det blir mycket svårare att upprätthålla kaloriräkningen utan bra rutiner. Jag försöker generellt tänka på vad jag äter men blir nog kaloribalans snarare än underskott.

Nu har jag dessutom magkatarr/dyspepsi och magen är allmänt otrevlig. Magen är som en ballong och påminner mig ännu mer om hur missnöjd jag är med pluffset. Kanske lika bra.

Formsvacka här, måste skärpa mig om jag ska nå målet att bli av med min "officiella" övervikt till midsommar...

Jag började i typ mitten av februari. Då 69.1 i mitt fall hade jag gått upp typ 5 kg på.ett halvår och mådde BLÄ. Har gått jättedåligt att gå ner, men noterade äntligen 67.0 målet är tre kg till men om 1,5 är det fullt acceptabelt. :D

Vågen sa 63.1 kg i går. 3 kg till första målet men jag försöker lägga fokus på att må bra, äta lagom och träna som jag brukar. Ska väga mig max en gång i veckan och gå mer på känsla än kg.
Har tagit till mig tipsen jag fick om att äta ngt nyttigt när jag är sugen. Då blir jag aldrig så hungrig även om det tar längre tid att nå målvikten.

Vågen sa 63.1 kg i går. 3 kg till första målet men jag försöker lägga fokus på att må bra, äta lagom och träna som jag brukar. Ska väga mig max en gång i veckan och gå mer på känsla än kg.
Har tagit till mig tipsen jag fick om att äta ngt nyttigt när jag är sugen. Då blir jag aldrig så hungrig även om det tar längre tid att nå målvikten.
Bra där, Marie! :banana:

Jag har tappat allt tydligen. Idag vill jag inte ens skriva upp min vikt. Jag skäms över att se siffrorna i pränt.

Släppte på mattänkandet till påsk och har inte riktigt hittat tillbaka. Men det värsta är nog att jag dem här veckan varit sjuk och inte kunnat träna. Jag har blivit väldigt medveten om vad träningen betyder för min viktnedgång.

Nåja, bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag. Tror att de kilon jag gått upp nu försvinner rätt snabbt när jag kommer igång och kan röra mig efter ordning igen.

Vi är uppenbarligen några som behöver hitta tillbaka till bra vanor, vad sägs om att köra en liten utmaning? Att hålla bra vanor hela maj, till exempel? Med lite extra pepp och så?

Jag hade varit på om jag inte skulle till Spanien :p
Men, fram till 9e (eller ja, 12e, första dagarna är i Spanien är ju träningsresa) är jag på! :)

Inte för att jag varit aktiv men: Jag har gett upp viktnedgångsprojektet för stunden. Har terminstenta att plugga till, praktiskt prov från 4 terminer, heltid undervisning i utb samt inskolning på nytt jobb. Allt detta ska vara gjort innan 4e juni. Whoop! Känner att viktnedgången får stå tillbaka i den ekvationen.

Jag tänker köra trots att jag ska till Spanien, pausar Lifesum de dagarna men skippar godis och snacks i alla fall.

Jag skulle INTE väga mig för ofta men i morse kände jag mig så tight i kroppen så jag ville. Upp 8 hg sen i fredags. Jag hoppas att det beror på att jag var ute och joggade i går kväll och sen drack väldigt mycket vatten både på kvällen och under natten. Men roligt är det inte.

Jag skulle INTE väga mig för ofta men i morse kände jag mig så tight i kroppen så jag ville. Upp 8 hg sen i fredags. Jag hoppas att det beror på att jag var ute och joggade i går kväll och sen drack väldigt mycket vatten både på kvällen och under natten. Men roligt är det inte.

Ja, det var vattnet, så lägg det åt sidan och njut av den tighta känslan!

Vi är uppenbarligen några som behöver hitta tillbaka till bra vanor, vad sägs om att köra en liten utmaning? Att hålla bra vanor hela maj, till exempel? Med lite extra pepp och så?

Ja! Jag är på!

För mig innebär det kaloriräkning igen. Och så ska jag ta en rask promenad på minst 30 min VARJE dag.

God morgon, idag börjar vi majutmaningen! Jag har dagens matlåda klar, fruktskålen full av clementiner och ett par burkar kvarg i kylen, så det ska förhoppningsvis vara lätt att välja rätt.

God morgon, idag börjar vi majutmaningen! Jag har dagens matlåda klar, fruktskålen full av clementiner och ett par burkar kvarg i kylen, så det ska förhoppningsvis vara lätt att välja rätt.

Bra där! Nu kör vi, nya tag!

Jag ska iväg hela dagen så har gått upp tidigt nu och ska strax gå ut på den där promenaden!

Hehe, idag väger jag mig inte... Det blev mycket mat igår och kroppen är svullen. Lika bra att skjuta upp vägningen till nästa måndag och leva i förnekelse så länge :D. Det funkar annars jättebra med maten och jag känner att det går åt rätt håll med både vikten och måendet. Det räcker som uppmuntran!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter