2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svar! Jag har bara gått ner dom 3,4 kilona hittills så det är ju som ni säger, mycket annat än fett också som försvinner i början. Jag hade planerat att gå ner ca 5-6 kg så när jag landar på 56-57 kg (vågen stod på 59,3 i morse) så tror jag att det kommer behöva bli minst lika mycket fokus på att bli viktstabil sedan en tid framöver och inte leva alldeles för gott i sommar.

Åker till Bali hela juli :nailbiting: Får se till att dricka kokosnöt i solnedgången i stället för öl och drinkar :D Tur att Bali är känt för sin fantastiska färska frukt och veganska mat :love:

Öl och drinkar är onekligen en kalorifälla. :nailbiting:

Hade ganska lite kalorier kvar till kvällen, var jättesugen på snacks, var jättesugen på middag. Precis innan det höll på att spåra ur kom jag på att räkor är snacks och middag i en perfekt kombo, och kalorisnålt. Var fortfarande lite godissugen men när jag hade pillat klart med räkorna hade affären hunnit stänga.

Första veckan tillbaka på vagnen resulterade i -2 kg (förmodligen mest vätska), lite fusk och ohygglig träningsvärk.

Nu ska jag ut på en promenad i solen och eventuellt äta en liten glass på vägen tillbaks :)

Igår blev det vad som kallas "kod röd" i min umgängeskrets, med andra ord skarpt läge i form av att må skit. Jag kom hem efter en dag på stan med mamma och bröt ihop totalt p.g.a hjärtekross tidigare i veckan samt ett pågående bröllop igår som rev upp begravda känslor kring ett tidigare svek i livet. Jag tog en dusch, kröp ner under täcket och grät obehindrat i typ 4h. Fulgrät. Min bästa vän lyckades få mig att gå med på att komma ut och det blev BUBBEL. Alltså, flaskvis.. :nailbiting: Samt fyllekäk på grillen.

Det kommer nog påverka måndagens invägning. Men det är okej. Kod röd är kod röd.

Jag har inte hållt den jäkla maj-utmaningen så bra som jag tänkt mig. Men det är himla svårt utan tydliga rutiner i vardagen tycker jag!

Men magkatarr + massa ångest på grund av bostadsköp har bidragit till -1,2 kg senaste tre veckorna ändå (totalt -4,5 kg och snart under 70-sträcket!) . Den bristande matlusten har liksom löst situationen åt mig. Känner inte igen mig själv när jag på riktigt inte är sugen på godsaker som bjuds osv, utan nästan mår illa av tanken. Sedan försöker jag gå raska promenader för att minska ångesten kring alla livsförändringar som sker just nu. Tyvärr kommer matlusten, sötsuget och latheten komma tillbaka igen så fort jag mår bättre ;)

Hur går det med maj-utmaningen för er andra?

Senast ändrad:
Jag åt mycket och sent igår, så jag är nöjd över dagens invägning faktiskt :p Strax över tre veckor kvar tills jag vill vara nere under 60.

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)
27/3 - 63,2 kg
3/4 - 63,4 kg (+0,2)
10/4 - 61,5 kg (-1,9)
17/4 - 61,4 kg (-0,1)
24/4 - 61 kg (-0,4)
2/5 - 60,7 kg (-0,3)
8/5 - 60,7 kg

Jag åt mycket och sent igår, så jag är nöjd över dagens invägning faktiskt :p Strax över tre veckor kvar tills jag vill vara nere under 60.

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)
27/3 - 63,2 kg
3/4 - 63,4 kg (+0,2)
10/4 - 61,5 kg (-1,9)
17/4 - 61,4 kg (-0,1)
24/4 - 61 kg (-0,4)
2/5 - 60,7 kg (-0,3)
8/5 - 60,7 kg

Vi vägde samma i morse :D Jag var nere på 59,3 förra veckan, men helgen satte som sagt sina spår. Jag är ändå nöjd, har gått ner prick 2 kg på 3 veckor om man går på morgonens vikt.

Jag vågar inte riktigt ställa mig på vågen, har fuskat i två dagar ganska rejält, åt ute och visste inte riktigt vad det innehöll så räknade inte de dagarna och åt en himla massa marknadsgodis. Så jag tror jag skippar vågen ett par dagar. Nu blir det gym iaf!

Vi vägde samma i morse :D Jag var nere på 59,3 förra veckan, men helgen satte som sagt sina spår. Jag är ändå nöjd, har gått ner prick 2 kg på 3 veckor om man går på morgonens vikt.
Det låter ju superbra! Min vikt kan också skifta jättemycket efter helgen (därför jag väger mig på måndagar, försöker avskräcka mig från snacksen :p), men som tur är så släpper det oftast fort

Sitter här och har försökt laga nåt jag vet hoppades att jag skulle vilja äta lite av (spagetti, pesto, halloumi och så lite nötter på det - onyttigare kan det knappt bli) men jag får bara tänka tugga, tugga, svälj. Försöker få i mig saker och äta, jag vet ju att jag bara mår sämre och kommer vara ledsnare om jag inte äter ordentligt. Men fasen vad svårt det ska vara att få i sig mat när man har någon slags ångest över hela livet.

Men förmodligen bra för viktnedgången i alla fall.

Sitter här och har försökt laga nåt jag vet hoppades att jag skulle vilja äta lite av (spagetti, pesto, halloumi och så lite nötter på det - onyttigare kan det knappt bli) men jag får bara tänka tugga, tugga, svälj. Försöker få i mig saker och äta, jag vet ju att jag bara mår sämre och kommer vara ledsnare om jag inte äter ordentligt. Men fasen vad svårt det ska vara att få i sig mat när man har någon slags ångest över hela livet.

Men förmodligen bra för viktnedgången i alla fall.

Vad jobbigt det låter! Jag är precis likadan. Mår jag inte bra har jag ingen matlust- alls. Kan få kväljningar av att tänka på mat. En kompis till mig är precis tvärtom, hon tröstäter när hon mår dåligt!

Jag hoppas att du snart mår bättre! Är det ngt speciellt som orsakar måendet (du behöver inte svara om du inte vill)?

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg

22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg
19/4 65,4 kg
21/4 65 kg
23/4 64,4 kg
27/4 64,3 kg
4/5 64,2 kg

11/5 64 kg
Känns väl okej, men skall bli skönt att komma ner på 63-komma någonting. :D

Majutmaningen? Är i Spanien och de har väldigt god mat här, har just ätit churros till brunch... Men har sprungit på stranden två gånger.

Det blir skärpning när jag kommer hem, har ett viktmål jag gärna skulle vilja nå till midsommar + klädbrist i nuvarande storlek.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar