2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, säger jag utan att ha några vetenskapliga belägg för det. Själv äter jag Saroten sedan tre år tillbaka. Bara efter ett par veckor så hajade jag till när jag tittade på mina ben, jag kände helt enkelt inte igen dem. Tidigare har jag alltid lagt på mig runt magen när jag gått upp i vikt. Sedan jag började med Saroten har jag fått enormt stora lår och vader, där jag förr brukade vara som smalast. Det ser helt enkelt inte ut som jag har samma kroppsform längre.

Jag brukar smygläsa den här tråden men så länge jag äter Saroten är det helt enkelt inte värt att vara med. Trots att jag äter oerhört nyttigt och motionerar så mycket jag kan, så fortsätter vikten bara att öka.
Fast Saroten funkar annorlunda än SSRI och andra senare generationer av antidepp, tror jag. Jag åt dem som smärtbehandling och upplevde att de ffa band vätska. Och när man binder vätska så samlas den väl ofta i ben och vader.

Fast Saroten funkar annorlunda än SSRI och andra senare generationer av antidepp, tror jag. Jag åt dem som smärtbehandling och upplevde att de ffa band vätska. Och när man binder vätska så samlas den väl ofta i ben och vader.
Jag äter ssri, tror jag. Vätska i vaderna och fötterna, särskilt höger, har jag alltid samlat på mig och märker ingen skillnad nu. MEN en fettvalk på magen! Löjligt liten, mycket distinkt, och den känns inte alls som JAG.

För mycket skräpmat denna påsk... Jag skyller på att det är godishögtid Häxorna måste äta choklad för att orka hela vägen till Blåkulla, så jag sympati-äter systerligt för att stötta dem i deras kamp emot patriarket. Eller nåt. :angel:

Pizza med feta, palak balti, friterad blomkål, chokladägg och underbara marsipangodisar som min kurs lämnade in före ledigheten. Alla får högsta betyg i sommar! :love: :p

Många promenader iaf, så en del har jag kanske lyckats bränna.

Jag äter ssri, tror jag. Vätska i vaderna och fötterna, särskilt höger, har jag alltid samlat på mig och märker ingen skillnad nu. MEN en fettvalk på magen! Löjligt liten, mycket distinkt, och den känns inte alls som JAG.
Nu vet jag inte hur du har det med klimakteriet men då lägger man gärna på sig just där. Fast jag tror att det brukare komma lite senare i processen.

Ja, du har nog rätt i det. Jag äter också Saroten som smärtlindring. Det kan vara så att det är vätska jag samlar på mig i benen. Kroppen vill i vart fall inte gå ner i vikt.

Ja, du har nog rätt i det. Jag äter också Saroten som smärtlindring. Det kan vara så att det är vätska jag samlar på mig i benen. Kroppen vill i vart fall inte gå ner i vikt.
Jag hade också skitsvårt med det när jag åt den, kilona satt som berget. Fast det släppte när jag slutade med den.

Klokt dock att du prioriterar smärtlindring framför vikten! :up:

Jag hade också skitsvårt med det när jag åt den, kilona satt som berget. Fast det släppte när jag slutade med den.

Klokt dock att du prioriterar smärtlindring framför vikten! :up:

Ja, kilorna sitter som berget verkligen. Det är fantastiskt att Saroten fungerar så bra som smärtlindring för mig, det är jag väldigt tacksam för. Det blir bara så konstigt när jag med Saroten är nästan smärtfri och kan träna varje dag. Utan Saroten är jag så smärtpåverkad att jag knappt kan lämna sängen, men jag väger ändå 15kg mindre då.

Nu vet jag inte hur du har det med klimakteriet men då lägger man gärna på sig just där. Fast jag tror att det brukare komma lite senare i processen.
Jag vet inte heller hur jag har det med klimakteriet, men jag har funderat på just det. Jag känner att jag föredrar den naturliga orsaken, småfånigt nog.

Vad är problemet, tänker du på mat hela tiden? Vad kör du för diet? ett sätt för mig att faktiskt bry mig mindre om maten är att ha något jag får äta hur mycket jag vill av. Tex. knäcke med keso, eller rågbröd med ägg på. Välj något mättande. Det är så jobbigt när mattänket hänger över en hela tiden. Jag har sluppit det den här gången. Tagit längre tid för mig att gå ner, men det har varit värt det.

Vad är problemet, tänker du på mat hela tiden? Vad kör du för diet? ett sätt för mig att faktiskt bry mig mindre om maten är att ha något jag får äta hur mycket jag vill av. Tex. knäcke med keso, eller rågbröd med ägg på. Välj något mättande. Det är så jobbigt när mattänket hänger över en hela tiden. Jag har sluppit det den här gången. Tagit längre tid för mig att gå ner, men det har varit värt det.
Jag kör ingen diet. Jag är normalviktig(även om jag vill gå ner några kilo för att trivas bättre) men känner tyvärr att god mat och godis är alldeles för viktigt. Jag tröstar mig med ätbart. Tänker på när jag ska äta nästa gång osv. Håller mig ifrån sötsaker på vardagarna men ballar ur helt på helgerna. Tycker att det är väldigt obehagligt att vara hungrig. Det är ju inte farligt men jag blir stressad av det.

Jag kör ingen diet. Jag är normalviktig(även om jag vill gå ner några kilo för att trivas bättre) men känner tyvärr att god mat och godis är alldeles för viktigt. Jag tröstar mig med ätbart. Tänker på när jag ska äta nästa gång osv. Håller mig ifrån sötsaker på vardagarna men ballar ur helt på helgerna. Tycker att det är väldigt obehagligt att vara hungrig. Det är ju inte farligt men jag blir stressad av det.
Jag tänker att det du äter kan påverka dig? Om du väljer mat med mer protein i och mycket fullkorn så kanske du blir mindre sötsugen? Jag vet inte alls om du funkar så :) Jag blir extremt sötsugen av vanligt vitt ris, så jag undviker det.

Själv gör jag så att om jag är sötsugen så åker jag och köper en rejäl godispåse och sen börjar jag om på ny kula dagen efter. Jag håller mig inte till godis och onyttigt på helgen, utan just den dagen suget är som störst. Annars skulle jag nog bli galen tror jag. Sen kan jag vara nyttig på helgen istället. Jag gör som jag känner för just den dagen, planerar inte för mycket.

Jag tänker att det du äter kan påverka dig? Om du väljer mat med mer protein i och mycket fullkorn så kanske du blir mindre sötsugen? Jag vet inte alls om du funkar så :) Jag blir extremt sötsugen av vanligt vitt ris, så jag undviker det.

Själv gör jag så att om jag är sötsugen så åker jag och köper en rejäl godispåse och sen börjar jag om på ny kula dagen efter. Jag håller mig inte till godis och onyttigt på helgen, utan just den dagen suget är som störst. Annars skulle jag nog bli galen tror jag. Sen kan jag vara nyttig på helgen istället. Jag gör som jag känner för just den dagen, planerar inte för mycket.
Jag är ok med att äta godis om jag är sugen. Men jag önskar att inte så stor del av min vakna tid kretsar kring ätbart och jag vill kunna känna att även en helg utan godis är en bra helg.
Har väldigt svårt med lagom också.
Ska försöka göra som du och äta sånt som mättar men vill inte förbjuda kolhydrater helt.

Se till att alltid ha bra grejer hemma att äta när du blir hungrig, då? Frukt, grönsaker, knäckebröd, nån bra mejeriprodukt. Och att alltid ha något med i väskan och ett litet upplag på jobbet om det går. "Lagom" goda små mellanmål, så att du inte blir frestad att fortsätta äta när hungern är släckt.

Känner du skillnad mellan hunger och sug?

Och jag köper inte den där rejäla godispåsen längre. Förr köpte jag alltid med råge när suget slog till. Nu är det lilla påsen, ganska ofta med ensiffrigt antal bitar, som gäller, och ett löfte till mig själv att jag får gå och köpa mer om jag verkligen, verkligen känner att jag måste. Vilket jag ytterst sällan brukar behöva göra eftersom det blir för jobbigt. Men jag får. Om jag blir desperat.

Ja, det tog ett par decennier att nå dit.

Ja, kilorna sitter som berget verkligen. Det är fantastiskt att Saroten fungerar så bra som smärtlindring för mig, det är jag väldigt tacksam för. Det blir bara så konstigt när jag med Saroten är nästan smärtfri och kan träna varje dag. Utan Saroten är jag så smärtpåverkad att jag knappt kan lämna sängen, men jag väger ändå 15kg mindre då.
Låter fantastiskt att de hjälper så bra! Då får du tappa de där kilona nån annan gång.

Se till att alltid ha bra grejer hemma att äta när du blir hungrig, då? Frukt, grönsaker, knäckebröd, nån bra mejeriprodukt. Och att alltid ha något med i väskan och ett litet upplag på jobbet om det går. "Lagom" goda små mellanmål, så att du inte blir frestad att fortsätta äta när hungern är släckt.

Känner du skillnad mellan hunger och sug?
Ja jag ska försöka köra på sånt
Problemet är att jag ofta känner mig bottenlös. När jag har ätit vad jag vet är lagom så är jag sällan mätt. Eller det är väl snarare att jag behöver lära mig att vara nöjd då.
Godiset i sig kan jag låta bli även om det känns skit men att vara hungrig är jag dålig på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar