2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt en halv påse popcorn till lunch :angel:
Känner mig helt icke hungrig idag. Lagade precis en måltid med rostad sötpotatis, kyckling och timjan. Lyckades få i mig hälften. Känner mig mer sugen på tex chocklad :angel: tur att jag inte har ngt hemma ;)

Ja? och? Självklart kan du ha en ätstörning oavsett vikt. Vad är problemet att gå ner 5 kg som normalviktig?

Jag har inte läst de andra sidorna efter detta så det här är kanske ett icke problem nu.

Som en med ätstörning förstår jag absolut kontollen du vill ha över maten och kalorierna, och om du inte är sjuk än kan du vara på väg att bli det. Jag tycker absolut att du ska ta och släppa lite på kontrollen innan det blir problem för dig. Det är hemskt.
Tänk lite på vad du gör om du ska äta, äter du mat eller äter du kalorier?
Vill du vikta maten eller känner du att du måste?
Hur är känslan innan du går upp på vågen?

Hoppas verkligen inte du får problem med sånt, på riktigt alltså.:heart

Sen kan du faktiskt vara överviktig och ha en ätstörning, det är inte bara smala tjejer som har sånt.

Förlåt om jag tjatar :(

Läste ikapp resten men låter inlägget stå ifall det är någon annan som kan bli hjälpt av det:heart

6 kg på 6 veckor, går stadigt nedåt.
Har helt tappat sötsug och har inga svårigheter att avstå det som jag hade svårt att låta bli tidigare. Äter inte alls lika mycket som förr men mycket mer fett.

Påskfirandet avklarat med goda förhoppningar att fortfarande ligga på humpty-something när vardagen kommer. Har firat med högkvalitativ choklad i måttlig mängd, och en rejäl bit hembakad schwarzwaldtårta. Påskmiddagen bestod av sparris till förrätt och rostbiff med grönsaker och svampsås till varmrätt.

Kan varmt rekommendera viktminskning med NPK-metoden, det vill säga Njutning Per Kalori. Stoppa bara saker i munnen om NPK-värdet är tillräckligt högt!

Äter, äter och äter.
Åker till Spanien den 9e maj. Vore kul att va lite mindre då... :p
Ätit mitt sista godis fram tills dess nu iaf.
Nu har jag skrivit det här, så att ni kan se, så nu får det bli så. Haha.

På lördag blir det fyrarätters med vinpaket, så efterrätt får va godkänt. :p

Ni som har erfarenhet av vikt, viktminskning och antidepp. Jag har ätit det ett tag nu och med avsikt INTE hållit igen på maten för att se hur det funkar.

Och nu har jag en ny fettvalk! På magen! Den är liten, men jag brukar inte direkt få något bukfett så det känns konstigt. Jag har inte lagt på mig för övrigt - inte mer kärlekshandtag, tex - och det är en liten valk. Men ändå!

Kan fettfördelningen på kroppen ändras som en biverkan på antidepp? Eller är det bara (ännu) en åldersförändring?

Äter, äter och äter.
Åker till Spanien den 9e maj. Vore kul att va lite mindre då... :p
Ätit mitt sista godis fram tills dess nu iaf.
Nu har jag skrivit det här, så att ni kan se, så nu får det bli så. Haha.

På lördag blir det fyrarätters med vinpaket, så efterrätt får va godkänt. :p

Åh, jag åker till Spanien den 8! Vart ska du? Jag är pepp på att tappa ett par kilo till dess, många fina sommarplagg skulle passa då. Knappt fyra veckor, vi får peppa varandra! :banana:

Ni som har erfarenhet av vikt, viktminskning och antidepp. Jag har ätit det ett tag nu och med avsikt INTE hållit igen på maten för att se hur det funkar.

Och nu har jag en ny fettvalk! På magen! Den är liten, men jag brukar inte direkt få något bukfett så det känns konstigt. Jag har inte lagt på mig för övrigt - inte mer kärlekshandtag, tex - och det är en liten valk. Men ändå!

Kan fettfördelningen på kroppen ändras som en biverkan på antidepp? Eller är det bara (ännu) en åldersförändring?
Jag brukar inte skriva i den här tråden men jag läser den. Jag hade en valk på magen när jag var som mest stressad. Det kan vara en kortisol-valk. Jobbar med att ta bort gluten som stressar min kropp och andningsövningar för att hålla stresshormonerna i schack, så är valken också mindre.

10 april: 62,2 kg
17 april: 61,5 kg

Känner mig jättenöjd! Första veckan har gått väldigt bra. Äter bättre, utan att behöva gå hungrig. Undviker ingenting förutom godis och fika. Tränar som vanligt.

Nöjd, det går bra :) Hade väl tänkt att gå ner ungefär 1,5-2 kg till på sex veckor

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)
27/3 - 63,2 kg
3/4 - 63,4 kg (+0,2)
10/4 - 61,5 kg (-1,9)
17/4 - 61,4 kg (-0,1)

Åh, jag åker till Spanien den 8! Vart ska du? Jag är pepp på att tappa ett par kilo till dess, många fina sommarplagg skulle passa då. Knappt fyra veckor, vi får peppa varandra! :banana:

Ja, vi får verkligen peppa varandra! :)

Jag åker först till Alicante på träningsresa fyra dagar, sen den 13e åker jag till Riviera Playa, mellan Fuengirola och Marbella. Dit ska jag köra, från Alicante - själv. Lite nervös över detta :p

Vart ska du?

Ja, vi får verkligen peppa varandra! :)

Jag åker först till Alicante på träningsresa fyra dagar, sen den 13e åker jag till Riviera Playa, mellan Fuengirola och Marbella. Dit ska jag köra, från Alicante - själv. Lite nervös över detta :p

Vart ska du?

Chiclana de la Frontera, nära Cadiz. Min svägerska bor där tillfälligt. Vi ska ta någon dag i Jerez också. Härligt med träningsresa! Vi räknar med bra löprundor på stranden, på morgonen innan det blir för varmt.

Påskfirandet avklarat med goda förhoppningar att fortfarande ligga på humpty-something när vardagen kommer. Har firat med högkvalitativ choklad i måttlig mängd, och en rejäl bit hembakad schwarzwaldtårta. Påskmiddagen bestod av sparris till förrätt och rostbiff med grönsaker och svampsås till varmrätt.

Kan varmt rekommendera viktminskning med NPK-metoden, det vill säga Njutning Per Kalori. Stoppa bara saker i munnen om NPK-värdet är tillräckligt högt!

Instämmer till 1000%! Är det inte gott är det ingen idé att äta det, speciellt inte om det är något onyttigt.

Jag brukar inte skriva i den här tråden men jag läser den. Jag hade en valk på magen när jag var som mest stressad. Det kan vara en kortisol-valk. Jobbar med att ta bort gluten som stressar min kropp och andningsövningar för att hålla stresshormonerna i schack, så är valken också mindre.
Hmm. Ja, tankegången är ju begriplig. Men jag kan inte minnas när jag sist var så ostressad som jag har varit sedan den här medicineringen kickade in. Och det är nu jag har fått en fettvalk? Den är liten alltså, bör ha marginell effekt på min vikt.

Hemma igen efter påskfirande i skärgården! Med minimal tillgång till internet.

Jag la kaloriräknandet helt på hyllan och helgen har blivit därefter. Men imorgon är det nya tag :)

Ja, säger jag utan att ha några vetenskapliga belägg för det. Själv äter jag Saroten sedan tre år tillbaka. Bara efter ett par veckor så hajade jag till när jag tittade på mina ben, jag kände helt enkelt inte igen dem. Tidigare har jag alltid lagt på mig runt magen när jag gått upp i vikt. Sedan jag började med Saroten har jag fått enormt stora lår och vader, där jag förr brukade vara som smalast. Det ser helt enkelt inte ut som jag har samma kroppsform längre.

Jag brukar smygläsa den här tråden men så länge jag äter Saroten är det helt enkelt inte värt att vara med. Trots att jag äter oerhört nyttigt och motionerar så mycket jag kan, så fortsätter vikten bara att öka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar